fredag 29 februari 2008

Pollen i köket på självaste skottdagen!

Hittade ju ett tyg, Pollen, som jag gillade för ett tag sedan. Nu är det inhandlat och stolarna i köket klätt om, för att passa våren bättre.

Var ett tag inne på en grön pappelina matta, men jag provar först med stolsdynorna, om grönt är en färg som jag trivs med.
Skulle vara så skoj att kunna byta matta så där efter årstid, grön på våren/sommaren och svart på hösten/vinter. Försökte med det argumentet åt min make, men han tyckte nog inte att det var lika fiffigt som jag tyckte :)
Passade på att klä om mina tavlor på väggen, och köpte även en ny och sommarfin kaffeburk.


Även två nya löpare i vitt till köksbordet, men de får ni se en annan dag. Och givetvis hamnade en kökshanduk i matchande tyg också i korgen :)

Önskar er alla en skön helg!
/ Jennie

27 kommentarer:

Johi sa...

Tack för kommentar inne hos mig. Kul att ha hittat dig! Superfint tyg, var har du köpt det?

Tjohalia sa...

Så snyggt det blev! Gillade tanken med att byta ut pappelinamattorna sommar och vinter. Ha en trevlig helg, kram Sandra

Me sa...

Vilken härlig vårkänsla man fick!! Ha en underbar helg!

IKT i min vardag sa...

Snyggt och vårfräscht! Vad man går igång på färger helt plötsligt. Jag vill ha rosa, grönt, turkost allt som ger vårkänsla. Fyndade två Spira-tyger igår. Ett ser ut som godiset i ett påskägg=färgglad, den andra var mer stilren. Kul att ändra bara genom att byta kappa när man har det neutralt i övrigt. Hjälp vad jag babblar på...

Kram säger jag nu istället!

Anonym sa...

Det där blev fint, jag tycker som du en Pappelina matta skulle bli pricken över iet i ditt kök.

~Livet i byn

jennys hus sa...

Du gör alltid så fint & man blir så inspirerad:) Det där mönstret är jättefint, har kikat lite på brickan. Bra ide med mattorna, ska jag prova på sambon också;) Trevlig helg!! Kram/jenny

Anna-Leena sa...

Jättefint tyg verkligen vår härligt. Jag har me fastnat för den härliga gröna. Har lite av det i min ny renoverade tvättstuga. En pappelinamatta i grönt vore inte så tokigt.
Trevlig Helg kram Anna-Leena

Nettan sa...

Va snyggt & vårfräsht du har fått det i ditt kök, klart du ska ha en Pappelina matta med =0)..
Ha en Trevlig LördagKväll..
Kram Nettan

Solsjö - Under en vind sa...

Vad härligt det blev med det gröna!! Du har ju dessutom hittat flera detaljer i samma tema! Snyggt! Fortsatt skön helg, kramis!

Emma sa...

Åhh vad härligt=)Grönt e såå snyggt och vårigt tycker jag!!!Hoppas du lyckas övertala sambonn om hur bra det är med en grön matta oxå..=)Ska nog försöka övertala min, en mycket bra ide!!=)
Kram emmsan

Södralycke sa...

Vad fint det blev! Härlig vårkänsla. Har faktiskt inhandlat gröna gardiner till köket men de har inte kommit upp än, kanske för att jag känner att jag nog borde putsa fönstren innan :)Jag undrar över dina rullkappor, syr du in något som stöd att rulla nederdelen runt, typ en trälist? Funderar på att sy en i tunnt tyg till tvättstugan... Kram Johanna

Anna-Leena sa...

Hej igen glömde fråga om jag får länka dej till min blogg???
Kram Anna-Leena

Cin sa...

Verkligen snyggt tyg! Härligt när det matchar lite överallt.
Ha en skön fortsättning på helgen.
Kram Cin.

Monkan sa...

Jättefint tyg och matta! Jag önskar det fanns korta Pappelina, de långa passar inte riktigt i mitt kök. Jag älskar grönt!Sitter just vid symaskinen och tillverkar en grön gardin. Bild kommer väl i bloggen imorron när det är lite dagsljus.

Jag har köpt liknande handduk men din är finare!!! Var har du köpt den, jag måste nog ha en likadan, min blir väl smutsig snart ;-) Är det ok om jag länkar till din sida?

Marita sa...

Så fräscht! Var har du hittat tyget? Det ser så våraktigt ut!
Kram Marita

Maria sa...

Härlig vår färg!!!!

Anonym sa...

Vilket härligt vårigt tyg du har hittat. Kram Maja

Snäckornas sjö sa...

Ååhh, vilket härligt tyg! Blir glad av att se den!! Och det får mig att längta ännu mer efter våren...suck!

Kram

Anonym sa...

åh, vilka vårkänslor man får =)
härligt!

husnummer30 sa...

Jättefint tyg! Grönt och skönt! Och passar verkligen nu när våren är på väg.

Att de ska vara så svårövertalade ibland...håller också på med just mattdiskutioner här hemma. Jag vill ha ny i vardagsrummet, men sambon tycker att det är lite väl tidigt att byta, då vi köpte denna för kanske 3 månader sedan. Får se hur det går...

Hoppas att du har haft en bra helg! //Jill.

Radhusdrömmar sa...

Vad fräscht och vårigt det blev!

Hoppas helgen varit bra!

Kram Johanna

Sofia sa...

Supersnyggt! Helt i min smak! Älskar ljusgrönt.. är så fräscht!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så snyggt!! Åhlens va? Allt spanat in det.Har grönt..mest lime som en genomgående färg i hela undervåningen till vitt o svart...trivs jättebra med det.Vill ha en sån matta..både snygga o praktiska.

Johanna sa...

Det blev jättefint! Det tyget är snyggt, det känns vårigt och fräscht!

Handplockat sa...

hel snyggt och vår fräääächt

MiaMaria sa...

Hej!
Underbar bilder...
och dina rullgardiner är så vackra och spröjsen......

HA´det så himla gott!
Miamaria

Anonym sa...

Våren är här!