fredag 8 februari 2008

Älskar Ädel, men...

Tycker väldigt mycket om luckan ädel från Ikea, men...har aldrig riktigt tyckt om vitrindelen, men nu fyra år efter köksrenoveringen har jag fått en vitrinlucka som jag är nöjd med.
Vi lämnade in luckorna till en glasmästare, som bytte glaset i ett nafs, sedan stod maken för spröjsen.

Innan den lilla förvandligen såg vitrindelen ut så här.

Nu är jag så nöjd!
De enda jag nu undrar är varför vi inte gjort det tidigare?



Ha en underbar fredag och en skön helg!

28 kommentarer:

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig att man kommer på det;-)
Snyggt som tusan blev det.
Kram/jenny

www.jennyshus.webblogg.se

Anonym sa...

Vilket fint hem ni har. Det blev jättefint med kryssen på köksskåpen. Var bor ni? Så mycket snö som ni har så är det väl långt upp i landet kan jag tänka mig.
Hit kommer jag gärna fler gånger och kollar. Ha en trevlig helg.
Pia i vitahuset.blogg.se

Anonym sa...

Ja det blev jättesnyggt, lite mer avskalat o rent..Har nu kollat runt på din blogg...måste säga att ni har ett jättetrevligt hem, jättekul att få kika in hos er, ha en trevlig helg

husnummer30 sa...

Vad snyggt det blev! Förstår att du är nöjd.

När det gäller IKEAs vitrinluckor tycker jag, tyvärr, att ganska så många av dem är lite fula. Tycker att dem vore kunna vara lite bättre på att design sådana!

Ha en bra helg! //Jill.

Stämningsfullt sa...

Vad fint det blev!

Anonym sa...

Jättefint! Ser ut som mina kökstolar.

Anonym sa...

Hej!
Det blev verkligen jättefint... vill också ha!
Här har vi det bra, shoppat en del på Polarn osv.
Just nu regnar det. Ska gå på schlagerbaren ikväll!
Kramar från Umeå

Sofia sa...

Vilken fin sida du har och vilket jättefint hem. Du är en utmärkt inredare ser jag ;).. Ungefär samma stil som jag :0).
Snyggt de blev med vitrinluckorna!

// Sofia

Anonym sa...

åååh vad härligt kök! =)

ja visst säljer jag mina halsabn, 200pix inkl. frakt! =)

kramen

MiaMaria sa...

Det är ju så att de saker som man tänker på att göra länge är väl de som blir bäst!!!! Och detta blev ju så bra!
Miamaria

AnnaMia sa...

Det blev verkligen snyggt!
Jättebra!
/Anna

Anonym sa...

Hej,

Vilket fint hus, denna blogg kommer jag att följa i fortstättningen. Håller med att man kan bli överinspirerad av att blogga ;0)

~Livet i byn

Sara sa...

Jag tycker det såg fint ut innan också, men nu blev det ju en extra piff:)

Anonym sa...

Oj, va fint! Och vilken skillnad!!

Anonym sa...

Men vilken förändring med så lite medel.... det blev supersnyggt!

Kram
Pernilla

Jennie sa...

Blev verkligen jättefint! Gillar just den versionen av spröjs...

Ha det bra/ Jennie

Unknown sa...

Tack för kommentaren hos mig. Det känns skönt att bli påhejad av bloggare härute, då vet man att man valt rätt :) Du må tro att jag tvivlat *ler*

Vad fint det blev med den uppsnyggade vitrinluckan i köket. Jag håller med dig, mycket snyggare så. Jag tycker det är sååå fint med krysspröjs. Önskar jag hade en vitrinlucka att spröjsa i vårt kök.
Ha det gott.
Kram Vero

Anonym sa...

Precis det köket vi funderar på. Ser bra ut på dina bilder =)

Anonym sa...

Åhh, du får gärna länka! :) Jag länkar gärna tillbaka... Jag fick massor av inspiration av att kika på dina bilder. Vilken fin kruka med hjärtan! Jag är ju oxå förtjust i hjärtan! Kram

Anonym sa...

det blev ju himla fint!
tack för trevlig titt hos mig, du är alltid välkommen:)
kram

Malin - I min trädgård sa...

Ja gud vad snyggt det blev! Ett helt annat kök för den lilla förändringen! Vad häftigt det är att man kan förändra hela karaktären med en sådan grej... Snyggt!

Malin - I min trädgård sa...

Hoppas förresten att det är okej att jag länkar till dig!

Anonym sa...

Jättefint kök, precis som ert övriga hem! Vårt kök skulle absolut behöva en ansiktslyftning. Men det blir väl det med så småningom. Den dagen kommer jag också att satsa på vitt. Det är enkelt, fräscht, ljust och tidlöst!

Kram

Flickan på landet sa...

Jättefin förändring :-)

Anonym sa...

verkligen smart! (att fixa till luckorna själv)

Ulli sa...

Det gjorde verkligen skillnad med nytt glas och spröjs på köksluckan. Jättesnyggt!

Ha en bra dag!
Kram Ulli

Anonym sa...

Vi har också ett ÄDELkök, men valde inga vitrinluckor för vi gillade inte dem så mycket. Men din nya variant blev verkligen superfin! Du har verkligen det jättefint hemma hos dig! *avundsjuk* Ha det bra! Kram

Anonym sa...

Det blev ju kanonsnyggt ju :)
Vi håller på med planer inför köksrenovering och funderar också på att välja Ädel vit, men gillar inte heller vitrinluckan.
Får man fråga vad det kostade att byta glas? Vad använde maken till "spröjsen"?