söndag 3 februari 2008

Total livsfara, solsken och cykelväder?

Det är bara till att konstatera nu, det är totalt livsfarlig för mig att blogga, jag blir liksom överinspirerad...

Och den där listan över saker som jag önskar mig blir längre och längre. Jag tror just nu att bordet Emma från Mio är högst upp på listan.
Idag när vi skulle ut, frågade Elliot om vi kunde ta fram cykeln (efter att ha hittat cykelhjälmen i garderoben). De må vara sol ute, men inte är det cykelväder, med de meterhöga plogkarmar vi har :). Hampus var inte sen att haka på och tyckte det var så kul att testa storebrors hjälm. Passade på att ta en bild på en del av vår baksida, när solen sken så härligt!

Igår fortsatte projekt Elliot rum...Maken har gjort bokstäver som jag igår målade.

Så mitt i allt kom jag ju på att jag har glasklara hjärtljusstakar på vinden, inte mindre än 40 stycken, som användes på vårt bröllop. Dessa tog jag fram, och nu får de sprida lite värme på köksbordet.

Och så måste jag bara visa en bild på detta underbara tyg, som finns både som metervara och som bäddset i många fina färger.
Ha en skön söndag.

34 kommentarer:

MiaMaria sa...

Förstår att du vill ha detta bord det är så fint!
Och erat hus är verkligen vackert.

JAg ska också försöka mig på att såga bokstav har redan fixat mall nu är det bara sågningen kvar....

Hoppas helgen varit bra!
Miamaria

Engsroom sa...

Vad gulligt tyget var som du visade, visst blir det ännu mera saker som man vill ha jag hade en lång lista innan men nu ser man ju ännu mera fint på alla sidor.
Ha en bra söndags kväll!
Ella

Anna Lisa sa...

Koselig blogg du også:) Ha en fin søndagskveld. Klem

Anonym sa...

..hi, hi här är en till som blir "överinspirerad" av att blogga och för att spä på det hela har jag läst massor av inredningstidningar och möbelkataloger idag, min hjärna är garanterat överfylld m inspiration, den kokar!!!
kramis på dej!

Anna-Leena sa...

Hm känns skönt att höra att det är fler som har väldigt långa listor på vill ha saker. Bordet är kanon fint. Härligt hus ni verkar ha. Ha de gott Mvh Anna-Leena

Miamor sa...

Så fin blogg du har med et vakkert hus! ha en fin søndagskveld!

Lilla Uthuset sa...

Vad händig han är, det kommer bli jättefint med bokstäverna. Tyget är supersött.

Ha en bra måndag

Åsa

Anonym sa...

Din duk du visar på bilden på bordet är superfin, kan man möjligen få veta var en sådan är inköpt??

Villa elva-kulla sa...

Hej!
Duken är köpt på Village för ja du, jag tror nästan det är två år sedan.
/ Jennie

Johanna sa...

Det bordet är riktigt snyggt, förstår att du vill ha det!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Tack för titten på min sida och de vänliga orden! Det värmer :)

Kram B

Unknown sa...

Vad roligt att du tittade in hos mig :) tack för din gulliga kommentar. Kul att du gillar min sida. Jag tog mig friheten att kika runt lite här hos dig. Här finns så mycket mysigt att titta på.

Ha det gott. Välkommen in fler gånger.

Kram Vero

Lyckofröken sa...

Trevlig blogg du har. Jätteroligt att du kikade in hos mig. Du är så välkommen tillbaka.
Kram A

Ljuva ro sa...

Vilka underbara bokstäver!!! Kanonidé att göra själv! Ska be maken såga ut N O A H som i Noah!

Anonym sa...

ni har ett så fint hus, vet att jag sagt det förut men det är verkligen fint:-)
Snygg stjärnduk, vart kommer den ifrån?
Kram/jenny

Anonym sa...

Hej Jennie
Vad roligt att du har hittat mig, för då hittade jag ju dig.Vad mycket fint du har att visa upp, och bara ler när jag läser om din "önskelista"som blir längre, det är samma här hos mig.Man blir SÅÅÅ inspirerad av alla fina bloggar.

Kikar snart in igen
Pernilla

Ljuva ro sa...

Visst får du länka! Jättekul!

Marie sa...

Det där bordet är jättesnyggt, förstår om du vill ha det! Tyget är så gulligt och vad snyggt det kommer att bli med bokstäverna.

Tack för din jättegulliga kommentar hos mig!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Vårt lilla hem sa...

Hihi, här har du en till som lätt blir lite överinspirerad :)

Soffbordet är himla fint!

Vilka fina bokstäver ni gjort!!

Kraam! Och ha en fin vecka! Jenny

Anonym sa...

Hihi..jo, håller med om att bli överinspirerad. Min pojk är också sådär...han vill ha sommarskorna på vintern och i somras tjatade han om att åka pulka och madrass. Svårt med årstider för dom små. Ha de gott!

Hanna sa...

det bordet är för fint för att ens tänka på =) Har redan glömt det...vips borta....älskar den där apan...den är allt bra söt.
ha de gott
kram kram

Hemma hos Klara... sa...

Vad kul att du kikade in hos mig :)
Jättefint hus ni har med vackra fönster! och mycket snö ser jag...

Ha en fortsatt bra kväll!
Helena

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Bordet är jättefint. Vad vackra fönster ni har på ert hus. Ska bli spänannde att se när bokstäverna kommer upp, verkligen fina, din man verkar händig. HA det gott. Kram Lisa

husnummer30 sa...

Vilka fina bokstäver! Sådana skulle jag oxå vilja ha...har ett projekt jag tänkt på i flera år, men har liksom inte hittat de rätta bokstäverna... Kanske får jag oxå se till att någon tillverkar dem!

Ha det bra! //Jill.

Unknown sa...

Du får kika in igen när det är klart :)

Välkommen!
Kram vero

Sara sa...

Jag känner också av extra inspiration nu, kan det vara längtan efter våren, de nya tygerna och färgerna kanske?! Jag blir som vanligt väldigt avundsjuk när jag ser hur mycket snö ni har, här lär det visst inte bli någon vinter i år, tiden är ur led. ha en bra vecka!

Tina sa...

Fina bokstäver karln har gjort...min ska också få jobba snart... :-) Kram Tina

Maria sa...

Håller med dig! Det kan vara en hälsoriks att blogga, man vill för mycket helt enkelt, villket resulterar i att inget blir gjort. Bloggeri i daglig men lagom dos!

IKT i min vardag sa...

Hejsan! Det bordet skulle passa perfekt i ert fina hem! Såg att du oxå hade den söta kransen med hjärtan-på-tråd.
Den söta lilla apan hade min son när han var riktigt liten, men tappade bort den. Det var så synd...

Kram Linda

Eva sa...

mitt första besök här, väldigt fint du har det. Ska kika vidare på din blogg. Ha det bra

Annika sa...

Vilket fint hus ni har! Händig make som gör så fina bokstäver - de kostar ju dessutom en hel del att beställa! Moln är ett superfint tyg, som verkligen har hållit i många år! Jag skulle gärna ha ett blått bäddset till min son!

Radhusdrömmar sa...

Ja det där bordet skulle jag också vilja ha!!

Tyget var jättefint också.

Kram Johanna

jenny78 sa...

Hej och tack för titten hos mig! Jag var så säker på att jag skrivit en kommentar inne hos dig men det hade jag nog inte. Men här kommer den!

Jättefint hem ni har! Wow! Vad kul att jag kunde tipsa om piraterna till sonens rum! Är ju lite skoj när man får måla och jobba lite själv med grejerna också.

Och du, tapeten ni har i vardagsrummet, den storblommiga, visst är det ur en av Midbecs kollektioner? Har sett den fast mörkare på en klädaffär i stan och blev helt såld. Såååå snygg!

Kram Jenny (jennyshem.blogg.se)

svartataket sa...

Jättefint!Ja då har du ljus så det räcker och blir över :))