onsdag 27 februari 2008

Underbaraste köksväggen...Tapetvånda och fler saker till "vill ha" listan!

Väggen i vårt hus som är under ständig förändring, de tillkommer teckningar, de byts ut, det blir förflyttningar och överlappningar. Konstnären i familjen står för alla verk :)

Sedan har vi ju de där med vår nya säng...Eftersom sängen är ny skulle de ju automatiskt behöva sättas upp nya tapeter i sovrummet, och tapeten jag har gått och förälskat mig i har utgått. Har länge sökt en plats för just den tapeten och när jag väl hittar ett rum, då går den inte att få tag på. Så jag har surfat runt och tittat lite, och hittade istället tapeter som skulle passa den yngsta familjemedlemmen. (Vill bara tillägga att tapetsering i hans rum inte är aktuellt förrän tidgast nästa år *ler finurligt*)
Dino och...
...Kaspar från Sandbergs tapeter.

Men hittade inte nån fin tapet till sovrummet, som gav mig den där wow känslan. Så det blir fortsatt jakt. Eller bara vitt rätt och slätt!

Däremot tittade jag in på mios sida, och tyckte ju rätt mycken om den där sittbänken... Skulle passa oförskämt bra till sängen.


Av ekonomiska skäl kommer vi inte att köpa sängborden från mio, utan hittade ett mycket billigare alternativ från Ikea.

Och givetvis ska ni få se både sovrum och storkillen rum så fort det är klart. Men det tar sin lilla tid.

Ha de gott!

15 kommentarer:

husnummer30 sa...

Själv bara älskar jag den Sandberg tapeten, men jag har inga barn ännu så det får nog vänta... :-)

Lycka till med letandet - när det nu blir dax.

Ha det bra! //Jill.

Anonym sa...

hi, hi...vi ska åxå köpa de sängborden "till vår" Wilma;)
kramis

Solsjö - Under en vind sa...

DEt finns ju massor av fina tapeter, men det gäller att hitta den rätta.....DE du sett här är fina allihop! Å möblerna också....sittbänken vore ju så fin till er säng!
Ha det gott, kram!

Tjohalia sa...

Oj vad lika (och snygga) sängborden var från Mio och Ikea. Det är ju suveränt då Ikea brukar ha ett mer humant pris :) Kram

Södralycke sa...

Ja, det är inte lätt att hitta den rätta tapeten....ju mer att välja på desto svårare blir det att hitta den :)

Lycka till med sökandet!

Anonym sa...

Visst är det så att den bästa tapeten av alla har ni redan - barnens teckingar!!

Sängboxen från MIO skulle ju passa perfekt till er säng. Våran sängbox till våran säng som ju visserligen är i en helt annan stil, men ändå så för oss är den verkligen pricken över iet!!

Spännande att se vilka tapeter du väljer till slut.

~Livet i byn

Anonym sa...

Hmmm sittbänk, Hmmm tapeter
Äggklocka.
Saknar er//K

Anonym sa...

Tack så mycket för ditt svar. Det där ska jag ta och göra när vi får vårat hus och ska fixa det.
Kikar runt på en massa olika bloggar för att få lite tips och idéer.
Hur gör du med snöret då? Kan du inte ta en närbild?? ;-)

Maria sa...

Har tittat på dessa sängar, gud vad fina de är!!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Jepp Mios sovrum ser helt fantastiskt ut!!!

Tapeter...så svårt finns ju miljoner snygga!!

Millan

jennys hus sa...

kaspartapeten var ju bara såå läcker.De var ju nästan identiska sängborden, tur att vi har ikea:) Kram/jenny

Helenas loggbok sa...

Hej! Vad kul att jag har hittat din blogg! Vi har oxå Wilma sängen, den är underbar! Vad fin er handgjorda blev. Vi köpte de andra sängborden från IKEA till vår, tror de är från samma serie som de du tittar på!
Kram
Helena

Anonym sa...

sandberg har så fina tapeter! =)

ja ikea är allt bra ibland ;-)

kram

Snäckornas sjö sa...

Hoppas du hittar dina tapeter!!! Den där sittbänken blev jag förälskad i!

Kram

Millas hem sa...

Hejsan!
Gillar också bilderna från mio, så snygga!
Kram Camilla