fredag 15 februari 2008

Från vinter till vår på 15 minuter :)


Nej inte riktigt, snarare 5 timmar! Sitter jag vid symaskin så går det lätt ett par timmar, och innan man vet ordet av är det midnatt :)
De börjar bra och efter konstens alla regler, jag stryker, nålar och syr med största försiktighet för att sedan övergå till att helt enkelt sy på frihand (inte en nål i sikte)och i en väldans fart som kan liknas vid killarna i fyrans hantering av symaskin, och då menar jag...Gasen i botten :) Nu ska det bli klart, ett under att det trots allt ser relativt rakt ut!!!
Och nu när det våras så ska jag byta tyget på stolsdynorna, har redan sett ut vilket tyg det blir.

En bild på en del av vårt kök. På väggen mot hallen finns kyl/frys, ugn och micro. Fler bilder på köket ska jag också visa, vilken dag som helst :)

Här är killen som är van att renovera...

Å så tyckte jag att denna hjärtan på tråd passade så bra nu när det precis har varit alla hjärtans dag!



Jag är ju hopplöst förtjust i tulpaner, tycker att det är så härligt och vårigt. Synd bara att de inte står sig så länge. Tycker de är som finast när de knappt har börjat slå ut.

Ha en underbar helg / Jennie

28 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Så din lillkille är också van att renovera?! :-)
Vilka jättefina köksbilder du visar! Fint med de nya gardinerna... Men vilket stort och lyxigt kök ni har, wow blir imponerad! Här klämmer vi in oss i ett pyttekök som typ stått still sedan 50-talet (ok, det blev nog fixat lite på 80-talet, tyvärr... golvet...). Men ,men...Jag trivs ändå... Även om man suckar lite längtande när man ser ditt...

Du, mina orkideer blommar ofta om. Då har jag nästan glömt dem sedan de blommade sist. Vatten två gånger i månaden typ och så får de stå inne i rummet i nåt hörn någon månad. Sedan flyttar jag dem till ett fönster, och så då går det så....
Lycka till!
Kram Hanna
Ha en fin helg!

Anonym sa...

men herregud, erat kök är lika stort som hela våran nedervåning typ *skratt*

sååååååå fint! =)

härlig liten gosse du har! =)

kram

Anonym sa...

Vad fint det var med det hängande hjärtat till hjärnanpåtråden!!

Anonym sa...

Hej,

Vilket fint kök, ser jag inte en Pappelina matta där i bakgrunden? Jag önskar jag vore lika duktig som dig på att sy. Kank inte ens fålla en gardin...

~Livet i byn

Stämningsfullt sa...

Åh vilket stort och fint kök ni har!! Vad fint det ochljust det blev med de nya gardinerna!
Imorgon ska jag nog försöka införskaffa lite blommor. Här hemma är det brist på det just nu :(
Tack så mycket för din snälla kommentar :)
Ha en fin kväll!
Kram.

Anonym sa...

ÅÅååhhh helt ljuvligt kök! öppet, ljust å fräscht, fina fönster och underbar matplats med jättesnygga gardiner, vinter som vår;)

trevlig helg!

KRAM

jennys hus sa...

Vilken söt liten kille som fick vara med:-) så han kommer att vara en fena på att renovera när han blir stor;-)
Supersnyggt kök hade ni också, gillar den öppna planlösningen. trevlig helg!! Kram/jenny

Verkstedet sa...

så utrolig fint dere har det!!!! nydelig kjøkken og spisesute. helt min smak!
god helg.
klem

Vårt lilla hem sa...

Åh va fin det blev med gardinerna!! Va duktigt du är!

Ert kök är såå snyggt!!

Vilken söt liten kille du har :)

Önskar dig en fin helg! Kram! Jenny

Ps. En så underbar sänggavel, superfin!

MiaMaria sa...

Men så snyggt det blev och så ljust och fint....och vilekt stort kök....inte något litet råttbo som vårat....fast jag gillar ju mitt ändå.
Och den sötaste i köket fick också vara med på bild....
HA´det så gott!
Miamaria

Ewa sa...

Lämnar en hälsning då jag åter är in här och kikar på ert fina hus. Har sett det från utsidan, och det är verkligen underbart. Ni har verkligen gjort ett "lyft".
Superfin säng. Vilken överaskning alltså!
Måste bara fråga. Inte är det du som jobbat med mig på Skogsgläntan en gång i världen va?!

Mvh
/Ewa

Anonym sa...

Vad fint! Vilka underbara fönster!

Malin sa...

Vilken härlig blogg du har!
åh så fint hus!
Kom gärna in på besök i min nystartade blogg

Hälsningar
malin
Ps: får man länka till din blogg?

Anna-Paulina sa...

Vad kul att hitta en till bloggare från Kalix, är ju oxå bosatt i lilla kalix. Du har ett underbart hem, kikar gärna tillbaka igen. Kram

Anonym sa...

Ja, du fick verkligen vår på en gång vilken skillnad bara genom att byta gardiner....
Super snyggt blev det!

Kram
Pernilla

This is Kia sa...

Vilken skillnad. Härligt att är snart vår. Jättefint och luftigt kök du har!

Kramar Kia

Ulli sa...

Vilket fint kök och fin matplats ni har! Jättesnyggt med nya gardinerna.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ulli

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

vilken liten charm prins du har där!!!

Snygga gardiner!!Kram Millan

Anonym sa...

Tittut... :) Guess who... Det är sis den äldre ;)

Anonym sa...

test

DRÖMHUSET sa...

Hej hej!
Vilket underbart, vackert hus ni har!!! Är mitt uppe i planering av ett nytt kök och ert ser så fint ut, är allt från IKEA? Är ni nöjda med kvaliten på köket?
OCH din händiga man får du skicka hit när du tröttnar på honom ;-):-D
Vad mkt fint han gör, VILKEN säng, bokstäverna mm mm.!!!
Önskar min vore lika händig *fniss*

Önskar dig en härlig vecka!
Kram *en lite avundsjuk* Sofie :-D

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket härligt kök ni har!! Stort, ljust och fräscht! Underbara ytor!

Söt liten kille, som ser så nöjd ut trots renovernadet!

Blommmor är mysigt, tycker som du att det är synd att tulpanerna inte står sig så länge....Hjärtan på tråd finns på flertalet platser i hemmet....hi hi.....

Änslar dig en fortsatt skön helg! Kram!

Maria sa...

Gigantiskt kök!!!! Visst är det kul när man kan förändra ett hem så enkelt som med lite textilier, det blev verkligen vårfint!

Nettan sa...

Ännu en härlig blogg =0).Vilket hus ni har det är så snyggt överallt & köket *snyft* helt underbart.
Kan man kanske få *låna* din händiga man en stund, vill oxå ha bokstäver ju...tar han beställningar måntro ???
Näpp måste läsa vidare hos dig...
Ha det gott...
Länkar till dig om det är OK ?!
Kram Nettan

Anna-Leena sa...

Vilket UNDERBART stort härligt kök ni har.... Kanon fint. Härligt att få in lite nytt när vi går mot ljusare tider. När det är dax för nya gardiner här så ringer jag min snälla mamma. Är totalt värdelös på allt vad handarbete heter.. Tyvärr. Vilken liten sötnos som kom krypande :)
Ha en trevlig vecka kram Anna-Leena

Anonym sa...

Ja, jag säger som alla andra: Superfiiint kök och allt annat också!!!

Annika sa...

Vilken skillnad det blev i köket! Snyggt när spröjsen (kryssen) lyser igenom gardinerna! Härligt stort kök ni har!

Anonym sa...

Har du gjort rullgardingerna själv? HUR??? :-)

(www.emmize.blogg.se)