måndag 18 februari 2008

Tvättmedelshink och spakel...

Har hittat en sån fin tvättmedels tunna. De följde med en liten skopa att ösa med, och en krok att hänga skopa på. Fiffigt!

Kommer att passa så bra i vår tvättstuga när vi har revoverat den om ett par år :)
Men tills dess får tvättmedelshinken stå för glansen där inne! Mycket nöjd med mitt köp.


Projektet i Elliots rum fortsätter sakta framåt, ingen stress här inte, eftersom förkylning, öroninflamation, magsjukor och annat smått och gott har avlöst varann de senaste tre månaderna. Men nu är vi i form igen...och det kanske händer lite då :)

Har man som liten varit med om de mesta i renoveringsväg, så kan man som 4 åring spakla rätt bra...! Och kul tyckte han det var. Toppen! Så ivrig över sitt nya rum.

Måndag och ny vecka, och nu tänker jag ta tag i mina studier, som har fått lida lite på sista tiden. Visst är det underbart med engelsk kurslitteratur...Fy 17 säger jag bara!

/ Jennie

22 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Oj så snygg tvättmedelhink! Och vilken liten händig fixare ni har hemma då :) Vad kul!

Ta hand om er & hoppas ni får en fin vecka!
Jes

MiaMaria sa...

Så snygg tväddmedelsburk den skulle man ha om man hade en snygg tvättstuga....det har inte jag. Men man kan ju önska sig det.

Här får ni bra hjälp kan jag se toppen!

HA´det så gott!
Miamaria

husnummer30 sa...

Lite nöjd blir jag allt över att vara färdig med studierna...och det där med obegriplig litteratur har man ju varit med om. Man blir förmodligen snurrigare av att försöka lära sig... Men du - du kommer att klara det galant!!!

Och du har ju massor av tid till studierna med en sån duktiga hjälp hemma!!! :-)

Ha det bra! //Jill.

Anonym sa...

Hejsan!
Vilken himla fin hink till tvättmedlet!
Varifrån?!

Villa elva-kulla sa...

Hej Sari!
Jag har köpt tvättmedels tunnan från en liten presentaffär. Vet inte var den kommer ifrån.
/ Jennie

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken duktig hjälpreda!!! Här stökar dottern mest fram sakerna när jag försöker pynta...hon är så ivrig på att få börja leka på rummet....

Förstår att din läsning är svår, jag hade inte fattat ett dugg....Önskar dig all lycka med tentorna!

Ha det gott, kram!

Tina sa...

Förstår att du längtar till att tvättstugan är klar... Det är bra att köpa lite saker till kommande projekt man vill ha gjort. Det brukar gå fortare då...precis som jag började måla lite saker till kontoret...snart kanske det är klart... :-) Vad gulligt att han hjälper till med sitt rum... Kram Tina

Södralycke sa...

Verkligen snygg hink! Studierna fixar sig säkert, man klarar det mesta när man måste! :)

Kollar ofta in din blogg och undrar om det är ok att jag länkar till dig ifrån min?

Ha en bra dag!

Johanna

White Season sa...

Perfekt att ha tvättmedel i och slippa drälla :-) Fint med zink, vilken härlig blogg du har, massor fina bilder. Tittar in här snart igen, Kram malin

IKT i min vardag sa...

Wow!!! Vilket kök och så snyggt det blev BÅDE före och efter vid matplatsen!
Vilka fixare ni är i er familj :-)!

Kram Linda

Anonym sa...

Håller med dig om engelsk kurslitteratur!! Urk! :D Hoppas du kommer igenom den! Kram

Lilla livet i Ingeborg sa...

Oj, tack!! Vilket underbart hem du har, det är så roligt att få inspiration. Jag har precis börjat med att blogga, så jag har inte så mycket att visa mer än små detaljer. Kök och badrum är orenoverade än så länge, men den fina tapeten ska i allafall upp i helgen!

IKT i min vardag sa...

Visst får du länka, jag gör det oxå...är ju här titt som tätt :-)!

Kram Linda

Emma sa...

Ja, min kära man förstår inte min "pyssel-mani", hi hi! hittar fortfarande lite grenar här å var, tror att katterna är duktiga på att hjälpa till de med.
Fin hink du hade hittat.
Å vilken duktig son du har, då kanske de lär sig förså att allt inte fixar sig själv? Tycker att barn ska få hjälpa till i hemmet, fast naturligtvis ska det vara på "barn-nivå" inte måsten.
Ha en bra rest av veckan!

Nettan sa...

Jättefin hink, själv har jag 2 st glasburkar fr. Ikea...
Kram Nettan

jennys hus sa...

så snygg tvättmedelshink, smart med skopan & kroken. jag letar fortfarande skopor till våra men verkar vara svårt att få tag på. Kram/jenny

Hanna sa...

Den är allt bra snygg den där hinken...har en likadan fast svart...älskar den.
Härligt att din son kan spackla =) Har inga barn än med två jyckar som är grymma på att foga...eller ja...äta fog.

Har skytit om din man och den underbara sängen....kan meddela att han har en egen fanclub i värmeland nu.

Ha de gott
kram

Emma sa...

Åhh, ni har det såå fint i erat hem, jättefin blogg oxå=)Har länkat till dej nu, hoppas det var ok??=)Natti natt kram emmsan

Hemma hos Klara... sa...

Ser att du också har en duktig hjälpreda :) Jättefin tvättmedelshink du har hittat.

Ha det så gott!
Kram Helena

Ulli sa...

Vilken fin hink till tvättmedel. Kruxet hos oss är att tvättstugan är riktigt ful, så hinken kommer bort i allt det gräsliga. Kunde annars tänka mig en sådan.

Hoppas ni kryar på er!
Ulli

Anonym sa...

En sådan tvättmedelstunna vill jag också ha.

~Livet i byn

Anonym sa...

en sån tvättmedelshink har jag också (se under kategori tvättstuga) visst är den bra! =)
kram