onsdag 13 februari 2008

Alla Hjärtans dag present

Har nämnt åt maken att sängen Wilma från Mio är så otroligt fin, men aldrig i min vildaste fantasi kunde jag någonsin tro att han skulle tillverka den åt mig (kanske berodde det på priset).

Trodde nästan att han hade köpt den, men inte det, det är handgjord. Den är inte riktigt färdig än, den ska målas ett varv till och det saknas två stora träskiva, som är på tork.

Påpekade åt mannen att det skulle vara så fint om vi målade om i sovrummet, då skulle sängen passa mycket bättre. Men jag menade ju kanske till sommaren, men så ikväll så frågar han om jag ska köpa färg till sovrummet imorgon. Och jag förklarade att de kan vi vänta med. Nä du säger han, du är som en äggklocka, när du har kommit på nått så tar det högst en veckan innan klockan ringer och du vill ha gjort det på en gång. Bröt i i gapskratt, japp, han känner mig:)
Och vilket härligt väder vi har haft i några dagar, sol och lagom temperatur. Elliot har åkt skidor och Hampus bob.

Ha en underbar Alla hjärtans dag!
/ Jennie

30 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Du store tid... Handbyggd säng... SÅÅ himla fin och vad roligt att ha en egentillverkad! Hälsa snickarmannen att han är grym! ;)

Önskar er många ♥ i morrn,
Jes

Sara sa...

Vilken man du har, säger jag bara!!! Och händig som tusan! Många hjärtan från mig:)

Anonym sa...

Vilken underbar säng din man har byggt!! Håller med om vädret men här har det blåst nåt enormt!!

~Livet i byn

Sofia sa...

Ha en underbar Alla Hjärtans dag!
Stora Varma Bamsekramar till dig och din familj!

MiaMaria sa...

Nej, men hallå får man kanske låna mannen en månad??????
Det är ju alla hjärtans dag!

Vilken säng WOW! vilket jobb, gissa om han kommer att bli än mer taggad efter våra inlägg.....

Ett hjärta till dig!
Miamaria

Staket & Designkonsulterna sa...

Tack för den fina kommentaren...du har själv en kanonfin blogg. Vad duktig din man är...ursnygg sänggavel.

Härlig alla hjärtansdag och kram från mig/ Annelie

Maria sa...

Håll hårt i den mannen!!! Trodde verkligen att ni hade köpte sängen, helt underbar!!!!

husnummer30 sa...

Åh vilken fin säng! Vilken gåva!!!! En riktigt duktig karl du har.

Kramar på Alla Hjärtans dag!
//Jill.

Tina sa...

Nu föll jag i skratt, kan vi vara lika mån tro... Min man byggde en sänggavel för några år sen efter att jag hade visat honom en fin i en tidning. Han åkte iväg och införskaffade virke och vips... :-) Vi ska verkligen uppskatta dem för att de är så otroligt snälla. Ha en trevlig Alla Hjärtans Dag.
Kram Tina

Anonym sa...

Hmmm han mannnen gör nog att många män får sår i öronen:-) ha ha


MVH N..... i gröna huset

Karin i Villa Grå sa...

OJ OJ OJ vilken otroligt duktig man du har! Sänggaveln ser verkligen köpt ut, den är ju helt perfekt! Jag är också svag för Mios Wilma och måste erkänna att jag är en smuuula avis :-)

En sådan fin handgjord sänggavel blir ju en släktklenod som kan gå i arv från generation till generation..! Jag är verkligen impad!

Ser på bilden bakom gullungarna att hi har ett riktigt snyggt trapp/altanräcke också. Han mannen byggt även det? I så fall, hyr du ut honom? *fniss*

Kram!

Karin

Anonym sa...

Superfin, verkligen. Och den, mios, sängaveln är verkligen dyr så nu sparade ni in några slantar. Trevlig alla hjärtans dag!

jennys hus sa...

Men du vilken karl du har!!! superfin sänggavel:-) vad duktig han är.
Önskar dig & din familj en riktigt mysig alla hjärtans dag.
Kram/jenny

Jennie sa...

Oj, vad fin, trodde absolut att den var köpt! Det var en händig man det!! Fick du den som alla-hjärtans-dag present?...

Ha en bra dag/ Jennie

Anonym sa...

Ha en mysig alla hjärtans dag!

Unknown sa...

MEN! Jag säger bara: vilken fantastisk säng! Jag har varit sååå sugen på den sängen till vårat sovrum, men som du skrev, priset....*hm*
Har matgruppen och det finns så mycket vackert till i hela den serien.

Ska kika runt här, ser att jag missat en del sen jag var här sist.
Har varit så upptagen med revyandet.

Önskar dig en underbar fortsättning på den här dagen
Kram Vero

Anonym sa...

Åhh vad händig!!! jag fick minsann köpa min på mio...det var ju inte så billigt:( men jag älskar den!!!:)
kram

Anonym sa...

Vad härligt! Vilken snäll make du har!! Hoppas ni får en fin kväll! Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysigt hem och blogg du har!

Vilken present!! Jag vill också ha en ny sänggavel med kryss, blir nog att dra hit mannen till datorn....

Måste fråga om era fina träbokstäver, har ni ritat upp dem på fri hand eller gjort mall via dator eller vad?? Mannen här hemma har nämligen lovat mig lite bokstäver om jag bara ritar dem.....

Välkommen in till min blogg, den är dock låst och kräver en inbjudan! maila mig på underenvind@telia.com så skickar jag det! Skriv i mailet vilken blogg du har så jag vet att det är du! Kram och en fortsatt skön Alla hjärtans dag kväll!

Anonym sa...

Vilken fantastisk säng, han kan det där, och verkar veta hur du är mycket väl. Ha en bra fortsatt Alla hjärtans dag, från Susanne

Anonym sa...

men har han gjort den?!!!!!!!!
han kan ju inte vara riktigt KLOK! *fniss* ;-)

vilken present *gaaaaaaaahaaa*

din lyckans ost! =)

kraaaaam!

Tidsmästarinnan sa...

det var det värsta! vilken otroligt bra present, och vad fin den är!
Jag gillar verkligen din blogg, kommer absolut tillbaka inom kort!
Kul att du skrev en liten rad inne hos mig så jag hittade dig!
Ha en fin alla hjärtans dag!
S.

Anonym sa...

Halloj!
Jag bugar och tackar och vet du att dom vill även göra ett från Lantliv... det känns sååå spännade.
Men , vilken superfin present du har fått av din man... vilket jobb han har lagt ner, ja det är kärlek det!

Ha en fortsatt härlig kväll
Pernilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Å, vilken fin present!!!

O vad hääärrligt med snö..det har vi inte haft här o inte lär vi få heller i år...

Blir ett sportlov med sol i stället!!
Min gammla blogg försvann, men nu har jag gjort en ny...så

Välkommen in till mig, har nog lite smarriga cup cakes över att bjussa på...Kram Mamma Millan<3

IKT i min vardag sa...

Fick läsa två gånger! Fattar knappt att din man har gjort den fina sängen! Och vilka fina bokstäver han sågat till!
Avis är jag för min man hat tummen mitt i näven!;-)

Kram Linda

IKT i min vardag sa...

"har" inte hat såklart...

Snäckornas sjö sa...

Självklart är det ok att länka, det ska jag göra med dig!! Vilken fin blogg du har! Måste kolla vidare...

Snygg sängen blev, händig man har du!!

Ha det bäst!

Anonym sa...

hihi! såg ditt inkägg nedan nu! =) jag har också alldeles för mycket sol på mina fönseter *huuu*

;-)

KRAAAm

Radhusdrömmar sa...

Men gud, det var bland det mest romantiska jag hört!
Vad gulligt!

Bra med en händig man ibland :-)

Ha en bra helg!

Kram Johanna

Anonym sa...

Efter att ha fått se den fina alla hjärtans gåvan från din man, så blir man ju lite nyfiken att se hela skapelsen bäddad och klar.
Längtar och väntar....