torsdag 21 februari 2008

Bland magsjukor, förkylningar och Cult design

Förra veckan, kunde jag hålla reda på hur många gånger jag hade tvättat sängkläderna (obs allt inkluderat både täcken och kuddar.) Det kan jag inte längre, tror vi körde fem maskiner med vittvätt igår för då fanns det inte plats att torka mer (skulle behöva en torktumlare). Så idag har expedition tvättning fortsatt. Mitt i denna magsjuka epedemi som tagit oss alla i sitt grepp, har vi börjat se en ljusning. Ja bland alla öroninflamationer och vanliga förkylningar då förstås. Pust och stön.

Under en eller två dagar när vi var helt ok, så var jag en sväng på stan, och hittade denna Cult design klockan, som jag verkligen föll för. Visarna hade helst fått vara vita, men eftersom jag och min make inte blir yngre så är det ju bra med svarta visare, ja menar då ser vi ju dem :)

Har länge saknat en tvålpump på diskbänken, är inte så förtjust i att tvätta händerna i diskmedel, så eftersom jag ändå köpte klockan, så kunde ju tvålpumpen också få följa med.

Och så fick vi en krya på er bukett av mamma och pappa. Med så söta videkissar.

25 kommentarer:

Tina sa...

Vad gulligt av dina föräldrar att komma med en bukett...Vilken otur ni har just nu, hoppas att ni kryar på er så fort som möjligt. Kram Tina

jennys hus sa...

eländes,eländes med alla dessa sjukdomar som härjar fritt:-(
Då är det aldrig fel att pigga upp sig med lite shopping:-) och vilken shopping sen. Både klockan och tvålpumpen är sååå snygg. Krya på er!!! Kram/jenny

Anna sa...

En nytillkommen läsare kikar in och säger hej ;-) Den där klockan var så snygg och den skulle göra sig bra i vårt vardagsrum också, så jag måste snarast åka på stan och kika på den. Vilket fint hem ni har förresten! Kram Anna

Emma sa...

Vilken härlig blommbukett=)Cult klockan är otroligt fin (lixom allt annat i cult serien=))Hoppas ni kryar på er nu, kram emmsan;)

IKT i min vardag sa...

Uhhhhh låter inget vidare. Jag hoppas på tillfrisknade snarast. Har själv något av fobi för magsjuka. Spritar händerna hela dagarna...
Cult Design är ett trevligare ämne. Har du kollat deras lilla vårkatalog? Ojojoj vad mycket fint. Mycket saker till "jag vill ha-listan"!

Kram Linda

I ett litet hus sa...

Tack för påhälsningen i min blogg!

Vilka otroligt fina bokstäver ni gjort! Och jag är så avundsjuk på sängkläderna med moln på! Nu måste jag genast ge mig ut i hemtex butikerna och kolla om det finns kvar!

Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Jösses vad du har shoppat fina saker. Jag drällde runt i vår Cult-butik ett bra tag i går. Köpte med mig den gråa ljustaken på hyllan ovanför väggordet. Har en sedan förut på diskbänken. Men man kan nog inte ha för många :0)

~Livet i byn

Tingeltangel sa...

Blä, det låter eländigt med alla sjukdomar. Hoppas ni mår bättre snart. Vilken vacker bukett du fått. Den piggar säkert upp lite i alla fall.

MiaMaria sa...

Vackra saker!

Och hoppas ni kryat på er nu!

Miamaria

Ulli sa...

Vilka fina saker från Cult design! Visst har de mycket fint.

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Ulli

Solsjö - Under en vind sa...

LIka eländigt hemma hos er som hos oss...men här är det iallafall ingen magsjuka som härjar!
Mannen jobbar för första gången sen i tisdags...barnen hostar på och har lite feber och själv har jag värk i hela kroppen.....Var kommer alla baciller ifrån?

Tur då att man kan pigga upp sig med lite shopping!!!
Verkligen fin klocka och en sån där pump för diskmedlet skulle jag vilja ha! Tror också att det är bra att visarna är svarta, vita skulle knappt synas...för att dämpa det svart skulle de kunna vara en grå nyans kanske....

Önskar nu dig en riktigt skön helg och hoppas att ni alla hinner friskna till!!! Kramis!

husnummer30 sa...

Oj! Det låter verkligen som ni har det skoj hemma hos er...hoppas ni kryar på er snart!!! Och vad snällt med lite blommor från föräldrarna, sådant piggar alltid upp.

Klockan var supersnygg...säger som jag alltid säger när någon bloggare visar snygga saker från Cult. Varför finns det inte i Norge? Iaf har inte jag hittat det ännu). Suck.

Ha en så bra helg ni bara kan och krya på er!

//Jill.

Karin i Villa Grå sa...

Snygg tvålpump! Jag tycker inte heller om att tvätta händerna i diskmedel *ryser*

Jag håller med dig, det kan aldrig bli för mycket spröjs :-) Jag vill ha fuskspröjs i köksfönstret och så ska det bli (vilket år som helst *ler*)

Det där med svårtborttagen tejp i fönstret känner jag igen... Men jag hade tejpat på träet, mellan och runt fönsterrutorna. Det var varmt och vi behövde ha fönstern öppna, men jag är hysteriskt rädd för getingar. Hade inget myggnät hemma, så jag tejpade upp gamla spetsgardiner... Hade inte räknat med att värmen skulle "klistra fast" tejpen så till den milda grad... Man lär så länge man lever. Gick i dyr fobibehandling i stället. :-)

Kram på dig! Ha en bra helg!

Karin

Jennie sa...

Usch så tråkigt att råka utför en massa sjukdomar! Hoppas ni mår bättre snart...

Vilken fin klocka du fått tag på!!Cult serien är verkligen läcker...

Ha det bra/ Jennie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Älskar cult...visste inte de hade klockor!!

Ha en riktigt skön helg!!♥♥Kram♥Millan♥♥

Anonym sa...

Hoppas ni snart är friska och att alla människor får bli friska för det verkar som att det räcker nu med magsjukor, förkylningar m.m.
Kram Susanne

Maria sa...

Cult är populärt hos många bloggare har jag märkt! Gillar de enkla i kult inte för mycket färg. Måste säga att hinken är super snygg, villket fynd!

Tjohalia sa...

Vad skönt att magsjuka epidemin har gått över för er! Vilka snygga Cult Design fynd du har gjort, kram Sandra

[attle] sa...

Snygg klocka. Jag är klockoman, älskar att ha klockor i alla rum :-) Riktigt schysst blogg över huvud taget!

Cin sa...

Vad kul att du hittade in till mig. Nu ska jag spana runt lite hos dig.
Ha en skön helg. Kram Cin.

Millan sa...

Kikar in och skickar lite krya på er kramar!
Fina grejer från Cult design. De har så mycket snyggt!

Ta väl hand om er!
Kram millan

Peters Projekt sa...

Hejsan Jennie och tack för glada tillrop kring våra lampor!

Det där med svarta visare o.s.v gillade jag. Har nyligen hamnat i läget att det börjar blir svårt att pilla med exempelvis elarbeten här hemma eftersom kablar och annat helt plötsligt sitter för nära ögonen. Fattar inte vad som hänt . .

Magsjukdom och förkylning - jo, jag tackar! Då kan det behövas en bukett med små videkissar. Har så länge jag minns alltid gillat de där små, luddiga sakerna. I och för sig hjälper dom inte mot magsjuka men det hela blir så mycket mysigare ;)

Ha en fin fortsättning på helgen! / :P

Bo med Lena sa...

Hei.

Tusen takk for koselig hilsen! Så morsomt å oppdage nye blogger!!

Så utrolig flott hus du har. Hit kommer jeg gjerne innom igjen!

Hilsen
Lena :)

Malin - I min trädgård sa...

Oj här har det hänt grejer sedan jag var här sist! Massor med snyggt! Gillade Elliots bokstäver... tänker själv att jag ska göra liknande åt lilla H någon gång... men det lär nog dröja. Men vad fantastiskt också att ha gjort sänggavlarna själv! Vilken underbar man! Och vad gardinerna gjorde toppenmycket i köket! Superfina! Ja, jag blir helt sönderinspirerad här! Tack för det!

Hoppas ni kryar på er!

(jobbiga ordverifierng...)

Anna-Leena sa...

Hoppas ni kryat på er från magsjukan det är inte roligt. Jag fick det denna omgång men resten av familjen verkar klarat sig. Jag har nyss fått upp ögonen för cult design dom har jättefina saker. Har spanat in tvålpumpen & den till diskmedel. Fin bukett ni fick gulligt. Ha de gott kram Anna-Leena