måndag 3 mars 2008

Tapeter, tyg och levande blommor!

Min systers reaktion på mitt gröna tyg var inte nådig. De lät ungefär så här: "Jisses, de var de mest verdervärdiga tyg jag någonsit sett, typ nått du letat fram på vinden hos gammel-farmor".

Och de finns säkert många fler med henne som riktigt hatar de vårsnygga tyget jag hade valt och är så nöjd med.

Kanske skulle jag ha varnat er innan jag visade det :) Nåja, bara ingen får några men av mina bilder så är ju ingen skada skedd :)
Och ni andra, tusen tack för era kommentarer!
Skulle passa bra med lite grönt från Cult, för att riktigt spä på känslan med grönt.



Elliots rum är ju under renovering...de tar lite tid, men snart så kanske de börjar närma sig. Tänkt till hans rum var ju pirat tapeten från Sandbergs i svart, men efter att ha funderat så fick bil fondväggs tapeten sitta kvar, är ju rätt nöjd med färgerna i den och han med.

Men istället för att ha de övriga väggarna i beige, så målas de vita. Har köpt tyg som de ska sys kuddar av, i massor...


Och tror ni inte att jag hittade en matta som skulle passa så oförskämt bra där inne i hans rum. En pappelina matta i de mest ljuvliga färger, dimblå, nougat och vitt *drömmer*. De där listan finns det verkligen inget slut på. Och drömma kan man ju faktiskt alltid :) Och ni vet ju hur härligt de är att gå på dessa underbara mattor, och luddar gör de inte heller och så slipper man de där ljudet när leksaker faller (slängs) i trägolvet.



Och mina blommor lever än, pigga och krya, så det fick bli en ny dekoration i krukan.

21 kommentarer:

Anna-Paulina sa...

ha ha, jag tyckte då att tyget var läckert och glatt, men min karl skulle nog reagera som din syrra = ) Smaken är som baken.

Ulli sa...

Jag tycker tyget ärjätteläckert. Funderar på att ha lite grönt som accentfärg i sovrummet.
Pappelinamattan är kanonsnygg. Fina färger.

Ha en riktigt bra dag!
Ulli

Anonym sa...

Ha-ha du är för rolig ;0) Kan inte tänka mig att någon tagit allvarlig skada av ett grönt tyg...!!

Hur som helst har jag också börjat snegla lite mot den gröna färgen. Jag har dovt grönt i köket sedan förut men ibland skulle det vara härligt med en liten ärtigare färgklick här och där. Jag är nog lite feg.

~Livet i byn

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fint hans rum kommer att bli, gillar den valda färgskalan!

Hi hi...det gröna hade jag inte heller valt...men jag är av den åsikten att man kan tycka om mycket utan att ha det själv! Jag tycker att ett hem i mörka möbler kan vara så snyggt, och ändå blir allt vitt här hemma....

Ha en bra dag! Kram!

MiaMaria sa...

Ja, så kommer det ju alltid att vara smaken är som baken....tycker det gröna ser mycket fräscht ut och vackert hos dig.....

Och det kommer att bli så bra i sonens rum och ned denna matta till blir det ju perfekt.

Ha det så gott!
Miamaria

sommar-rummet sa...

Hej på dig du! Du va en helt ny bekantskap för mig. Kul!!! Fräscht hem du har. Snyggt me krysspröjs, det gillar jag. Vi har kryss på altan och balkong räcken. Ha det bäst! Kram

Me sa...

Hahaha, men vilken tur att vi har olika smak allihop! Tänk vad tråkigt det hade varit annars! Huvudsaken är ju att man själv gillar det:)
Kram

Anonym sa...

Snygga saker du har hittat till det fina tyger, tycker det är superfräsch "pollentyget". Man blir ju glad över det och även över att hitta en "ny och fin blogg" som din. Kommer säkert tillbaka. Må gott, kram

Anonym sa...

Visst e d ok att länka..bara skoj ju:P Kram

Anonym sa...

Jag tycker att tyget är jättesnyggt, du valde helt rätt! Det är vårigt och snyggt! Ja några saker av Cults gröna nyheter skulle passa riktigt bra till det gröna!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojsis!!!

ja me to...förälskad i det gröna..varit i 3 år nu...så glad det håller i sig så man slipper byta!!

kan man bara köpa till lite fint..som ex cult sakerna du visar...såå snyggt. Älskar cult med!!

Ha det gott min sköna gröna!!

~~~~~~***~~~~~~~~
En solig, vårig hälsning från
♥Mamma Millan♥
~~~`*♥*´~~~

under bar blomman är..på lila bilden med sonen vid bordet...vad har du för supergödsel!!

Malin - I min trädgård sa...

Vilka härliga grejer! Hans rum kommer ju bli jättefint med de tygerna! Och mattan...

Lycka till med rummet!

Södralycke sa...

Oj,oj vilken snygg matta, gillar verkligen de färgerna! Vill Ha!

Tycker att tyget var jättsnyggt, men det är ju tur att det finns olika smak, annars hade det kanske blivit lite tråkigt i längden :)

Ha det bra!

Anonym sa...

Tack för titten inne hos mig! vad fint det var här inne. Vilket läckert tyg och de gröna grejerna fran Cult design är urläckra! älskar grönt som acentfärg! Ha en bra! Hit kommer jag titta in igen!

Emma sa...

Hihi...jag bara älskar grönt och tycker ditt e jättesnyggt, men smaken e ju som baken eller?!=)

Vet du vad min sambo sa när jag hade satt upp det gröna i vår hall?: "Oj, inte visste jag att vi var tillbaka på 70-talet?"...vaddå säger jag, var det inte snyggt?.."Ne usch, det var det inte"..=/Men men han får vänja sej helt enkelt, man kan ju inte ha "lugna" färger överallt eller??=)Ha det bra, kram emmsan

Anonym sa...

Jag tycker i alla falla att tyget var jättefint skulle vilja ha det i stugan.
Kram Susanne

Anonym sa...

Taskit sagt..Grönt är skönt och Jag älskar det där tyget!

husnummer30 sa...

Visst är det tur att smaken är som... Annars skulle man ju behöva slåss för alla fina saker man vill köpa! ;-)

Pappelinamattor är som alltid snygga. Vill ha en själv i köket, problemet är bara att jag inte kan bestämma mig för vilken!

Ha det så bra! //Jill.

Maria sa...

Snygga saker! Cult vet vad de gör, alltid något snyggt pågång!

Unknown sa...

Jag tycker du hade hittat ett kanontyg!! :) men du vet säkert att de svåraste att "frälsa" är de i vår närmaste omgivning. De är våra största kritiker :)

Kanonsnyggt med både tyg, handuken och burken. Roligt med något nytt så här till våren.

Kul att du gillade mina bilder från stugan :) Thanks!
Välkommen tillbaka senare. Ska försöka få in några bilder på när det är helt klart.
Ha det gott.
Kram Vero

tinaminastina sa...

Jag gillar tyget och tycker det är snyggt och fräscht!!!Gillar pappelinamattan...en sån står på min önskelista!!!
ha en fin dag!
kram/tina