torsdag 6 mars 2008

Samojedkennel...? Beslutsångest och fynd...eller inte!

Ett tag hade vi en ryamatta från ikea, "vitten" och jag vill lova att det var värre än att ha en hel samojed kennel i vardagsrummet. Till och med maken, gick runt och samlade dammtussar stora som bollar bara minuter efter att vi hade dammsugit.
Luddet fastnade på sockarna bara man gick på mattan och vips så hade vi dammtussar överallt :)
Var nästen säker på att ryamattan från Ikea "Hampen" skulle få värma golvet i storkillens rum när de nu blir klart. Jag har dock känt och klämt och ryckt, och det verkar inte som att den luddar desto mer. I allafall inte i samma utstäckning som den förra.

Men så gick jag ju och förälskade mig i en pappelina matta i så underbara färger, och då slapp jag ju helt enkelt fundera över luddet i ryamattorna. Visade den i mitt förra inlägg. Men som att det inte räckte då hittade jag ju en rätt fin matta på Nylanders mattor, som var bra mycket billigare, och även den i en färgkombination som jag gillar och passar i hans rum. Och helt plötsligt blev det ju lite svårt :)

Varför håller jag på att surfa runt på kvällstid, bäst skulle de vara om jag helt enkelt gick och lade mig med knattarna på kvällen och inte alls satt vid dator...

Och så förstår ni ju att jag har fyndat :) Två superfina cultkrukor att ha på köksön, med kanske hjärtan på tråd i *ser det framför mig*. De är ju bara de att de måste målas eller sprayas vita först ( är beige), frågan är ju då om de var ett fynd eller inte...:)
Och så tänkte jag visa en bra grej som vi lät göra när Elliot var liten, en skiva att lägga på bordet, för att skydda de mot färg, hackande gafflar och knivar, muggar som slås mot bordet och alla andra faror ett bord kan råka ut för om det finns barn i närheten...
Ha de gott!

11 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är det svårt med mattor! Jag köpte en vit till vardagsrummet tidigt i höstas, men redan efter en vecka togs den bort...den blev såå smutsig! Den där randiga gillar jag också!

Bra med skiva på bordet! Vi har alrig haft nån, men vi har kompisar som har!

Ha en skön helg, kram!

Anonym sa...

Min kompis hade också en vitten, men de fick slänga ut den då de blev galna på allt dammsugande...Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vi har köpt just den vita som du har på bild..kanon bra...luddar inget, trots det stod det....har med dålig erfarenhet ifrån ikes mattor!!

fat vår är väl inte krit vit numer...bor ju vovve i huset...ja visst är man dum som köper vitt då???

Tack för go kommentar med!1

Natti millan

Anonym sa...

Fint med ryor, men luddigt å så samlar de på sig en massa konstigt...härligt inlägg, blev glad av det:)
kram

Anonym sa...

Ha-ha Samojedkennel ;0) Jag som trodde ni skulle skaffa en VIT hund...

~Livet i byn

Emma sa...

Hej!Har hört flera som varit missnöjda med Vitten!Vi har köpt en vit Hampen och är supernöjda med de, lätt att dammsuga och den fäller inte alls mycket (nässtan inge)=)Ska bli kul att se vad du väljer!?Ha en skön helg, kram emmsan

Anonym sa...

Hej! Hittade precis "hem" till dig. Såg era hemmagjorda spröjs och blev mycket imponerad. Har själv tänkt göra egna men inte hittat några "fästen" att sätta fast dem i fönstret med. Hur har ni gjort??

Ljuva ro sa...

Jag älskar ryor! Har en från MIO som inte luddar ett enda dugg, ett tips, Polar från MIO! Den där randiga var väldigt snygg!

jennys hus sa...

Visst är det svårt när man inte kan bestämma sig,velar hit & dit & fram & tillbaka.
Snygga fynd & vilken smart ide med bordskivan, måste jag lägga på minnet den dagen vi har barn:) trevlig helg!! Kram/jenny

IKT i min vardag sa...

Tänk vad man lär sig saker här på bloggen! Idag har jag lärt mig Vitten=NEJ, Hampen=JA...:-)
Behöver en ny matta...tänkte specialbeställa en rund ryamatta i ljust beige. Undrar om den kommer ludda??

Kram Linda

Anonym sa...

Vilken fin matta, snygga färger! Ha en trevlig helg!