fredag 28 mars 2008

Kriminellt...? Och takdropp.

Det är rent kriminellt att behöva sitta inne och plugga en dag som denna. Solen skiner, det droppar från taket, och alla utom jag *känns det som* är ute i solen och myser, åker pulka i backarna, grillar korv och dricker varm choklad på skoterutflykten.
Hur 17 kan de lägga en tenta på en lördag...?!!

Klarblå himmel och takdropp...underbart vårväder!
Tog en paus, ett par välbehövliga minuter, andades vårluft och solsken och fortsatte med mitt projekt, altanskottning. Då kanske grillen hinner fram till den sedvanliga grillningen på valborgsmässoafton :)

Over and out...Måste läsa!...
Ha en underbar helg.

10 kommentarer:

Mycket och mer sa...

Heej!!
jag har en blogg som heter mycketochmer.blogspot.com gå gärna in på den ha det så bra kram Wilma

Solsjö - Under en vind sa...

Ja det kan man tycka var knasigt planerat!! Skönt att du fick njuta av lite sol! Lycka till med tentan!

Å ha en skön helg! Kram!

Nettan sa...

Ojjjj,vad snö ni har...då ska jag inte gnälla...
Att läsa( plugga ) är inte så kul, men ack så nödvöndigt..
Lycka till med Tentan..
Kram Nettan

IKT i min vardag sa...

Härligt att snön smälter nå´nstans...:-)
Tenta på en lördag?? Håller med, vad tänker de på...eller med?;-)
Lycka till i allafall!

Kram

Södralycke sa...

Stackare, låter inget kul....Lycka till med tentan!

Kram Johanna

svartataket sa...

Men vilket underbart väder ni har!!! Du kan tenta hos mej ;)) Grått och trist!! Ja dte förstår jag ! Känns lite konstigt!
Men vad du kan njuta i kväll då!!
Trevlig helg!

Emma sa...

Ser underbart ut ju=)Förstår att du INTE vill sitta inne och läsa!?;)Har en liten utmaning till dej på min blogg om du är sugen på att haka på??=)Kramar emmsan

Cin sa...

Tyvärr brukar det vara så när man måste plugga. Kommer så väl ihåg det från mina högskoleår...
Hoppas det gått bra idag på tentan. *håller tummarna*
Kram Cin.

Anna-Leena sa...

KNASIGT en lördag???
Hoppas du fick komma ut lite i solen & lycka till med tentan.
Trevlig Helg Kram Anna-Leena

Monkan sa...

Åh vilka härliga snö/sol-bilder! Det lät verkligen inte rättvist att du skulle behöva sitta och plugga med sånt väder. Då måste man ju få vara ute, med näsan mot solen, inte instucken i böcker.