söndag 30 mars 2008

Gillar och gillar inte.

Så här efter min tentaperiod så har jag fått en utmaning av http://hemochinredning.blogspot.com/ som jag tänker anta.
Känns skoj nu när inredningsenergin återvänder och målarpenseln tas fram...
Jag ska alltså visa er en sak i mitt hem som jag gillar samt en sak som jag inte gillar.
Efter att ha funderat en mycket kort stund så kom jag fram till att sängen som maken har gjort utan minsta tvekan är det jag gillar bäst, givetvis ändras det väl allt eftersom, när han tillverkar nya saker som jag önskar mig *ler hemlighetsfullt*.
Och så gillar jag kudden som min make fick när han fyllde år.


Borde väl egentligen visa er vårt datarum, som mest fungerar som mellanlandning för alla nya och utslängda saker eller vårt garage som de jag gillar allra minst i hemmet, men det är ju inte direkt inspirerande så jag hoppar över det och väljer istället att visa er tapeten i sovrummet som är i full färd med att bytas ut, eller rättare sagt målas över. Gillade den skarpt när den valdes, en Sandersons tapet som går i beige, med små blommor på som inte syns förrän man kommer nära. Och tro det eller ej, men för att matcha lite så målade jag listerna i en liknande färg, de får jag alltså sota för nu och ta på mig all tänkbar målarutstyrsel och kämpa på i ett par dagar.

Denna utmaning delar jag nu ut till alla som är villig att anta den.

Ha de gott!

14 kommentarer:

Mona Lisa sa...

Just nu gillar jag mest vår nya härliga stora soffa. Schäslongen är min och mannen har soff-fåtöljen i andra hörnet. Lite långt bort bara och barnen mellan oss (på nästan 1,9 m). Minst av allt gillar jag det som är allt arvegods som vi har fått av div. personer = billigt och fult. När vi satte bo var det ok men nu är det dags att göra sig av med det. Det är inte ens snygga arvegods. Sen har vi ett ruggigt fult matbord och stolar....... //M.L.

♥Linda♥ sa...

Ja, smaken förändras... jag tror vi alla har gjort saker i inredningsväg för ett antal år sedan som vi inte förstår idag. Min dotters första rum, i radhuset vi bodde i då, blev solgult med gröna lister mitt på väggen som bård...*rodnar* MEN, det var jättefint då, för tio år sedan...
Kram/Linda

IKT i min vardag sa...

Den sängen är bara så fin, klart den är bäst! Jag undrar ju lite vad han snickrar på nu förstås...som kan toppa den sängen menar jag.
Den tapeten är ju fin, den är inget mot tapeten jag HADE i lillhallen iallafall. Den är nu ett minne blott ;-)

Kram

svartataket sa...

Förstår o du gillar sängen och kudden!Jättefin säng och kudde!

Anonym sa...

Jättfin säng och kudde. HA en skön dag!

Mycket och mer sa...

Heej!!
jag vet visst var kläderna fina du har ochså en fin blogg.

/Wilma

Anonym sa...

Jag förstår varför sängen och stjärnkudden är din favoriter. Jag älklsar allt med stjärnor på i alla de olika inredningsgrejor man kan finna. Letar hela tiden nya objekt :0)

~Livet i byn

MiaMaria sa...

Din säng är så ljuvlig!

Och visst har man sker som är pest....som man bra gärna vill byta ut ändra på.

HA´det så gott!
Miamaria

www.gottablandat.wordpress.com sa...

kul att se vad du gillar i ditt hem! försar att du fastnat för sängen och kudden, jättefina!

Anonym sa...

Jättefin kudde, och säng också. Må bäst!!

Anonym sa...

Har han byggt sängen själv....Den är ju jättefin, klart det är en favorit. Kudden däri påminner om mina stjärnkuddar som jag är lite frälst i, kram

Ljuva ro sa...

Vilken underbar säng! Verkligen fin!

Cattis sa...

Hej hej...

Jag gillar me dom kuddarna... Jättesnygga!!

Har en liten sak på min blogg till dig!!

Kjamis

Emma sa...

Kul att du antog utmaningen=)Sängen är bara såå fin=)Och kudden me!!!;)Ha det bra, kramar emmsan