måndag 15 december 2008

Decemberstress och julpynt.

Tredje advent, och tredje ljuset är tänt, men de där julklapparna som jag skulle vara färdig med tills nu det är ju bara att glömma...:) Kommer helt säkert att pila fram mellan hyllorna den 23 och söka den sista klappen.

Och för att inte tala om de där julkorten som jag så stort skulle börja med redan i november, ni förstår de är postade först idag. Så det är bara att konstatera, jag jobbar bättre under press :) Varför börja i tid, när det går så mycket snabbare när jag bara har några timmar på mig.
Ljuststakarna som min make tillverkade åt mig förra julen är ställt fram och det går stearinljus så det står härliga till. Precis som det ska under december och julen.


I år pyntas det med lite rött, och stor killen började fråga när granen skulle kläs redan när vi tände första ljuset i staken. När det hade gått tre dagar in i december, och han hade frågat mig ungefär nio gånger per dag om den där granen fick vi helt enkelt skaffa honom en minigran till hans rum, som han nu har klätt i alla färger som finns. Nu är han toppennöjd, och julefriden är återställd...! Ha de gott under december ruschen, kram på er.

2 kommentarer:

mamamekko sa...

Finfint ni har pyntat!
Själv kör vi på röd jul i år, men det vita är verkligen vackert.
kram

Cin sa...

Åh, vilka ljusstakar! Verkligen en händig man du fått tag på där. :)
Vi kör också på vitt med lite sparsamt rött hemma hos oss i jul.
Kram Cin.