söndag 28 december 2008

Jag en träslöjdstjej...

Jag som är en tjej som föredragit träslöjd framför syslöjd tänkte nu prova på att sy vimplar till den yngre sonens rum. Inspirerad av alla underbara bloggar.
Det är nu målat om i hans rum och nu ska det inredas, och det gillar ju jag :).
Jag kan däremot inte lova att visa upp några vimplar under detta år, men under januari eller februari ska jag väl vara färdig, om symaskinen är hel då forfarande vill säga :)!
I hans rum ska färgerna gå i blått och mörkblått.

Hyacinterna har slagit ut, så nu doftar de så gott.

Ha de så gott, och god fortsättning på er alla!

5 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Har ju precis som du hellre deltagit på träslöjden än syslöjden. Ändå går det ganska hyfsat att sy nuför tiden så du ska nog inte vara så orolig för den delen, *s*. Tygerna var jättefina.

Ha det bra!
Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Jag borde kunna sy för jag gick beklädnadsteknisk på gymnasiet..men mer än gardiner och kuddar blir det inte.
Kram Lotta

Stina sa...

Det kommer att bli fint det där. :-) Kram

Cattis sa...

Det kommer säkert att gå bra tror ja... Tyger var jättesnygga ju!

God fortsättning!

Kjamis Cattis

Nettan sa...

Hejsan! Vad kul att du lämnade en komment hos mig så att jag hittade hit! Va fint du har det! Tavlorna du gjort var väldigt nice!
Kram Nettan