onsdag 9 april 2008

Vår...? Inte då här uppe i norr!

På morgon när jag vaknade, nej inte vaknade utan blev väckt, av en stor kille som gärna ville spela dator så där vid 06:30 på morgonen...och en liten kille som ville ligga kvar en stund och slita mamma lite i håret innan han klev upp.

Drog upp rullgardinen, men såg ut det gjorde jag inte.
Ett lager med is hade omöjliggjort all utsikt över postlådan:)

För att inte tala om den cm tjocka ishinnan på bilrutorna. Efter tio minuter av hackande och skrapande med stelfrusna fingrar så var vi på väg mot dagis...

Vilket underbart vårväder :)




Om jag skulle vara med i en målartävling är jag rätt övertygad om att jag skulle ta hem pris i att grylla mest.

Maken min står alltid med förundrad blick och iakttar mig när den ena färgfläcken efter den andra hamnar på sidan av objektet som för tillfället målas eller till och med hamnar på mig.

Detta handlar kanske om att jag vill göra det snabbt, och att måla snabbt är nog inte höjdare egentligen.

Detta sysslade jag med igår. Var bara tvungen att varna er innan så att ni förstår varför de ligger massor av färg på sidan om :)

16 kommentarer:

svartataket sa...

hahaha, man SKA måla med inlevelse!!!hihi
Gud vad fin den var!! Till försäljning eller :))

Kram Jessica

Solsjö - Under en vind sa...

Jag skvätter också färg runtom mig då jag målar! fniss....

Ha en skön onsdagskväll! Kram!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

ingen vår här heller :-( ha en bra kväll!

tinaminastina sa...

Här är en till som lämnar spår efter mej när jag målar! Vad fint det blev! Usch och fy för snö och is...nu vill vi ha vår!!!

Kram på dej!
tina=)

husnummer30 sa...

Tack för snälla hälsningar!

Måste erkänna att det är ganska så skönt att ha flyttat ifrån Luleå - när det är sånt här väder i april iaf.... :-)

Snygga tidningsställ - det kommer ju bli superförvaring!

Ha det fint! //Jill.

Anonym sa...

Vi skulle behöva någon som kom hem och målade hos oss...jag blir så impad av alla som har målarprojekt som de slutför. Mina projekt är påbörjade men jag får ju dem aldrig klara...

~Livet i byn

Emma sa...

Ser fint ut det där tidningsstället=)Åh fy vilket väder, låter inte trevligt alls=/Kramar emmsan

Anna-Leena sa...

Thi hi ja du är nog inte den enda som skvätter färg... här är en till... Vilket fint tidningsställ är det köpt eller hemma gjort??
Min pappa har varit hos oss i 1v nu han bor ju i kalix & han tyckte det var sååå skönt att slippa skotta snö. Vi har grillat ,spelat fotboll på gräsmattan. Dom var inte så sugna på att åka hem till snön. Ha de bra kram Anna-Leena

jenny78 sa...

Åh så snygga de där tidningsställen kommer att bli! Varför har inte jag en karl som kan snickra ihop så mycket snyggt på beställning?? Iofs har jag aldrig frågat, han kanske kan?? *ler*
Här kom våren, vi krattade och gjorde fint på tomten, sen blev det vinter igen. Snopet!

Anonym sa...

Haha man SKA faktiskt spilla när man målar, sådetså! :-)

IKT i min vardag sa...

Hihihi...jag målar på vinden för jag kladdar så. Att jag har färg över halva mig hjälper dock inte vinden mot...;-)
Den där tidningshållaren gillade jag SÅ mycket, var hittade du den?

Kram

Ljuva ro sa...

Kul att måla men Fy så tråkigt med vinterrusk!

Sara sa...

Ojdå, här var det is is is!

Malin - I min trädgård sa...

Nämen vad bra tidningsstället blev! Värsta duktig du är!

Men oj vilket väder! Här har vi haft riktigt toppenväder idag, jag hoppas det kommer till er också i helgen.

Ha det bra!

Anonym sa...

Haha helt min stil fort och fel, lika mycket färg på mig som på det jag ska måla....Kan trösta dig med att även nere i söder där jag bor så haglar, snöar och regnar det idag. Så våren är puts borta. Ha en skön helg! Kram

Sofia sa...

Hej!
Ja var snäll och hör med de! Kan dock inte betala nåt jätte-pris...
Jag är ledig i helgen, vi har inga planer i morgon! kanske vi kan ses.
Kram