tisdag 22 april 2008

En bänk

Efter en tenta period känns det som att man har massor med tid på kvällarna till annat än att läsa.
Nu skiner vårsolen ute på dagarna och vi är ute så mycket det går.
Jag har slutfört de grejer/saker/möbler som maken har tillverkat, och nu upptar de inte längre stora delar av vårt vardagsrum utan är nu uppsatta och ut placerade där de ska vara.


Den fjärde saken som maken har tillverkat är en bänk som jag nu har målat. Den är placerad under hyllan i köket, så att man kan sätta sig där en stund efter maten och läsa en tidning :)

Den är inte riktigt färdig än, det som saknas är sittdelen som ska bli klädd i tyg och sedan prydas med kuddar. Och så ska det vara korgar under sittdelen som ska inhandlas till helgen. Den lilla hörnan i sin helhel med bänken, kommer så fort bänken är helt klar.


Även bilder på Elliots rum kommer när de är klart.
Lådorna är tillverkade av spånskiva, limmade och spikade. Och hyllan är från Ikea.

Tack för alla era snälla kommentarer.
Ha de gott!

22 kommentarer:

Emma sa...

Åhh, ni är verkligen så händiga...me like=)Vilken bänk, så snygg...och bokstäverna och tavellisten och..ja allt!!!Roligt=)Ska bli kul att se hela "bänk"hörnan sen...kramar emmsan

Gårdsromantik sa...

Så du bara beställer och maken gör - Härligt!

Kram Maud

Solsjö - Under en vind sa...

Ännu mer beröm till er! Ser så fint ut, ser tyvärr bara nedersta bilden....

Ha det gott, kram!

Tjohalia sa...

Vilken händig karl du har! Ska blir roligt att se hur allt blir sen. Kram Sandra

Sofia sa...

åååååååååhhhhhhh det var den finaste bänk jag sett!
Fy vad jag är avundsjuk, kan jag bara få låna han i några veckor?
Kommer snart och ser den i verkligheten!
Kramar S

Pysselprinsessan sa...

Vilken fin bänk! Härlig formgivning och fint hantverk!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

ni e sa himla duktiga!! sa fiiint det blir! bänken e kanonsnygg!

svartataket sa...

Vad fint det blir! Ni är så duktiga sååå

Fröken Fräken sa...

Vad fint! Det är ju alltid roligast med personliga lösningar, så att man får det som man vill ha det.

IKT i min vardag sa...

Fy sjutton vad han är duktig på att snickra, karln din! Den bänken får han gärna snickra till mig me´;-)

Kram

Anonym sa...

Men du vad snyggt....så händig karl du har (o du är duktig på att måla). Kul att ha något sådant fint hemma som ingen annan har, kram

Anonym sa...

Så händiga ni är! Bänken blev ju toppen snygg. ha en härlig dag, kram

Nettan sa...

Helt otroligt, vilken bänk !!
Så himla snygg den va, gör din karl allt du kommer på ?? * fniss*, kan du inte hyra ut han för några veckor, har en del som jag vill ha fixat.....skulle min sambo göra det skulle det ta flera år * moahahah*.
Glömt fråga, vad för sorts skiva / tjocklek gör din man bokstäverna i ??
Glad för svar..=0)
Kram Nettan

Jes/Vita villa vila sa...

Å jag blir tossig vilken händig man du har & tillsammans verkar ni vara ett superteam :)

Härligt!!!

Jes

Anonym sa...

Tack, du har också finfint här hos dig! Ha en bra dag!

Linda -Galleri Palla sa...

Superfint, verkligen!! Hade ni gjort bokstäverna själva också eller endast målat dem??

jenny78 sa...

Så snyggt, så snyggt, som vanligt! Ja, man kanske skulle testa sin egen karl snart och se om han duger till något liknande! *ler* Det är ju så roligt med saker som inte alla andra har. Här hemma finns typ Ikea, Ikea och ja, mer Ikea...och lite annat. Men inget egenhändigt utformat och tillverkat! Men man blir ju helt klart inspirerad att testa!

In my house sa...

Nämen halloj,,,tjejen!!!
Vilken händig och duktig karl du har! Vilket matrial använde han till bokstäverna???
Tack för titten hos mig Kram josse

Anonym sa...

Vilken energi ni har!!!!
Jag fattar inte hur ni orkar och hinner med allt, pluggar, inreder, bygger, syr, målar mm och har två barn som förmodligen också får sitt.
Jag blir helt matt. Vad har du för knep för att orka med allt??? Jag behöver liten hjälp.
/Monica

My White Cottage sa...

Så mycket fint ni fixar! Verkligen imponerande... Ert hus är verkligen vackert! Kul att du hittade till mig så jag hittade till dig! :)

Ha en skön helg! Kramar Jenny

Allt å lite till sa...

Såg att du kikat runt på min blogg, så nu spanar jag in din. :-) Vilket jättefint hem ni har! Ska kika runt lite till, för här verkar man kunna på många bra tips och ideér! Ha en trevlig helg! Mvh/ Sandra

Tingeltangel sa...

Otroligt vad duktiga ni är. Ni tillverkar ju massor av urfina saker. Bänken är hur snygg som helst och det ser jättemysigt ut med fårskinnet på.