måndag 21 april 2008

Lådor

Den tredje grejen som är tillverkad och klar är lådor till hyllan.
Funderade länge på korgar av olika slag, men hittade inte riktigt några som jag var nöjd med.

Karl i huset tyckte till och vips så hade jag lådor i den önskade storleken. Hmm, de där lät enkelt, men riktigt så enkelt var det inte :)
Jag fick ju lägga fram mitt förslag ett par gånger innan han tyckte de var en lika bra ide som jag tyckte. Men när han väl var med på iden gick tillverkningen snabbt.

När det kommer till målningen är det ju mitt projekt och då kan de stanna upp i en eller några dagar...
Jag tycker ju egentligen att de är rätt trist att måla, även fast det brukar bli väldigt fint då.

När lådorna ( fyra stycken) var målade så tapetserade jag framsidan med fondväggstapeten.

Det som nu är kvar är att borra två hål, så att de blir lättare att dra ut ur hyllan.

Ikväll har Elliot börjat fylla på lådorna, och han började med lego.

Nu ikväll ska jag hinna klart alla kuddarna, sängen ska fyllas med kuddar i blått, beige och brunt, så att det blir lite mysigare...


Fler bilder kommer...

16 kommentarer:

Södralycke sa...

Vad fint det blev med lådorna,han är händig din gubbe! Jättesnyggt med fondtapeten på dem.

Ha det bra!

Kram Johanna

husnummer30 sa...

Såklart han började med lego! Finns det något viktigare? ;-)

Jättefina lådor - och extra snyggt med tapeten på.

Ha det fint! //Jill.

Anonym sa...

Snyggt!! Önskar jag kunde snickra jag med, men när det gäller den delen har jag tummen mitt i handen.

~Livet i byn

Annika sa...

Vad fint det blev! Och vilken bra idé att tapetsera framsidan!

MiaMaria sa...

Spännande det börjar bli klart....

Snyggt med lådorna!
En stjärna till mannen igen!

HA´det så gott!
Miamaria

karofina sa...

Kan man beställa bokstäver av er?? ;)
Ska bli kul att se hur rummet blir, jag brukar smyga runt här inne ganska ofta...superfin blogg!
sydde själv kuddar till döttrarnas rum idag. riktigt kul!
kram karro!

Sofia sa...

Hej vännen!
Vad fint det ser ut! Längtar tills jag får se i verkligheten...
Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Ni är ju som ett dreamteam du och mannen, allt blir så fint! Ha en bra dag! Kram!

vinklar o vrår sa...

Vilka söta lådor! Ska bli spännande att se hur resten blir!

Kram
Mia

www.gottablandat.wordpress.com sa...

sa fint de blev med ladorna. ar bohyllan expedit fran ikea? vill köpa en san till Noel :-)

Anonym sa...

Verkligen jättefin och inspirerande blogg :)
Vad fina lådor han har gjort mannen! Vad har han använt för slags trä, playwood? Blev sugen på att görta egna efter lång letan efter rätt storlek :)

Tittar snart tillbaka igen och inspireras :)

//Lena

svartataket sa...

Vad fint det blir!!

Sara sa...

Vilken påhittig mamma, tapetsera lådorna. Jättesnyggt!
Kram Sara

IKT i min vardag sa...

Oj vad ni jobbar på! Och oj vad fint det blir! :-)
Bokstäverna har så fint "typsnitt".

Kram

Anonym sa...

Jösses va ni fixar och donar. Härligt och roligt att göra lite saker så man får dem som man vill. Ha en skön kväll

Monkan sa...

Åh vad fint det där blev, som allt annat ni bygger :-)

Är det en IKEA Expedit? Om inte annat så är den väldans lik, ni kunde ju sälja er idé till IKEA!

Hyllan är ju som gjord för att ha lådor i, lite här och var, men alla har svårt att hitta nåt som passar.