söndag 20 april 2008

Tavellist

Den andra saken i ordningen som är klar är tavellisten.

Den är placerad ovanför Elliots skrivbord och under den ska det sättas spottar. Men dessa är inte på plats riktigt än. Mannen i huset har tillverkat både tavellist och bokstäver, och både jag och sonen är väldigt nöjda :)


Funderar på att måla bokstäverna i blått...men har inte bestämt mig än.


Ikväll skulle jag sy kuddöverdrag, men det får nog vänta tills imorgon.


Till helgen ska nog Elliots rum vara klart, och han trivs och är supernöjd.

Ha en toppenvecka!

23 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du tyckte om bloggen!! :-) Vilka jätte fina ord du har satt upp på tavellisten! Jag är väldigt förtjust i ord och det här är precis sådant som jag väldigt lätt fastnar för :-=
Emmelie (designtjejen)

husnummer30 sa...

Svårt...att måla eller inte måla... Bokstäverna är supersnygga i vitt, men kanske skulle det passa med blått. I ett barnrum sådär. Hmm...försvårt att det är svårt att välja.

Får vi se hela rummet nästa helg då?

Ha det fint! //Jill.

Ulli sa...

Hej!
Ser fram emot att se rummet när det är klart.
Jättefina bokstäver! Kanske det skulle vara fint att måla dem med tanke på att de ska vara i ett barnrum.

Ha en riktitg bra vecka!
Kram Ulli

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fint! Det är ju inte första gången jag imponeras av mannens snickarkunskaper, kul att förverkligar idéerna! Här önskar sig mannen en ny såg då han fyller år, kanske kan jag få även honom att såga bokstäver sen....om inte får jag hålla tillgodo med dem jag har! Satte dessutom upp ett nytt väggord förra veckan, denna gång i vardagsrummet.
Ha en mysig måndag! Här strålar solen redan trots att klockan bara är halv sju!

Kram!

Gårdsromantik sa...

Har jag förstått det rätt - är det din äkta hälft som har sågat ut de där pillriga bokstäverna?
Vilken karl!
Pröva att måla en och se vad du tycker - det är ju lätt att måla om igen.

Kram Maud

Anonym sa...

Så snyggt, jag hade nog behållt dem i vitt...eller jag vet inte ;0) Ser fram emot helhetsbilder på rummet sedan.

~Livet i byn

Anonym sa...

Så fina bokstäver och tillhörande tavellist. jag tycker att det var snyggt med allt i vitt. Må så gott
Kram

Vitt Hemma sa...

Så fin tavellisten med bokstäverne! Svårt val, måla eller inte måla... De e fina vita. Ljusblått skulle bli fint i ett barnrum... Spännande å se hur du väljer att göra!

Kram

MiaMaria sa...

Hej!

Blir så snyggt med tavellist och bokstäverna.......

HA´det så gott!
Miamaria

Anonym sa...

Vad fint det blev med tavellisten. De bokstäverna har jag tänkt ha på vår ovanvåning när där är klart. Tänkte Dreams ovanför sängen:) Kram

www.gottablandat.wordpress.com sa...

vad fint de blev med tavellistan!!

Tjohalia sa...

Oj så läckert det blev! Kram Sandra

Nettan sa...

Har sagt det förr, han é duktig din man !
Så fint det vart ska bli kul & se när det blir klart !
Kram Nettan

Maria sa...

Villket tyg skall du ha till kuddarna???
Lite nyfiken!

Sara sa...

ezJa vad fint, hade nog blivit fint med lite färg på bokstäverna, kontrast mot den vita väggen alltså:)

Anonym sa...

Vad fint du pysslar på, roligt för Elliot med ett nytt rum.
Helgen har varit helt underbar med sol.
Ha det bra hälsningar Susanne

Anonym sa...

Vad snyggt, det var inte dåligt att han har gjort bokstäverna själv...jättesnyggt, kul att han trivs därinne, kram

martina sa...

Vilken man du har som har fixat bokstäverna! Jag tycker bokstäverna är fina i vitt, men det är ju för att jag tokgillar vitt. Men lillkillen tycker kanske sitt namn är roligare med färg!

svartataket sa...

Men gud vad duktigt han är!! Han kan ju snart starta eget!!

Pysselprinsessan sa...

Snyggt! Jag tror det skulle bli fint med blått mot det vita!
Kram

Linda -Galleri Palla sa...

Tjusigt! Jag tycker såklart du ska behålla bokstäverna vita. Var har du köpt dem, om man får fråga??

Livet och träning sa...

tack för dina ord inne hos mig.
Vilken jätte fin blogg du har ,många fina bilder.
Bokstäverna är jätte snygga vita.
Ha det så bra y.

Unknown sa...

Meeen så fint! Jag ÄLSKAR bokstäver!!!

Jag har funderat på att sol-och-våra en snickare... det finns mycket jobb för en sån hos mig *fniss*

Tack för titten hos mig! :)
Ha det gott.
Kram Vero