fredag 6 mars 2009

Påminn mig om jag någonsin...

...får för mig att slipa ner och måla om en nyköpt möbel om att det är skitjobbigt och absolut inte att rekommendera :)

Köpte ju som bekant nya möbler till den yngre killens rum, och de fanns inte i vitt. Inga problem tänkte jag och glad i hågen lastade upp de jag behövde på kundvagnen på Ikea. Det är ju bara att slipa och måla om.

Tog fram slipmaskinen och gick in i datarummet som är under renovering, och just nu tjänar som slip- och målarrum. Efter en timme i dammet med händer som vibrerade av sig själv efter ett ihärdigt slipande gick jag ut till maken, som såg på mig med en blick som sa: Vad var det jag sa...?.

Och jag blev så glad när han erbjöd sig att fortsätta med slipningen dagen efter om han fick köpa sig en ny slipmaskin. Och självklart fick han det :)

Nu är möblerna slipade och målade och på väg in i rummet. Puh...
Garderoben före målning och slipning...


Och efter...

I datarummet som är klätt i pärlspont och ska målas så snart de övriga målar projekten är klara.

Ha de gott!

16 kommentarer:

Susihus sa...

Ja visst kan man bli så trött på sig själv när man går på detta dumma påhit...hihi men fint blev det. KRAM på dig

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju alltid skönast om man slipper måla. Snygg blev den i alla fall.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Det blev jättefint men jag hade aldrig orkat med det där då hade det fått bli andra möbler men fint blev det hoppas ni har det bra.
Kram Susanne

Anonym sa...

VIlken skillnad. Det blev ju jättefint!
När jag målar brukar jag skvätta lite extra för då vet jag att min man får panik och tar över :-)

Sara sa...

Vilket projekt!Men visst blev det fint;)

Monkan sa...

Oj oj, det lät jobbigt! Men det blev superfint.

Hjälp, måste man slipa innan? Kan man inte bara måla rätt på? Skåpet ser ju ut att vara omålat också. Jag ska måla om en träkista och kanske en stor spegel, kanske ska tänka om...

Ett hus vid en å sa...

Säg inte att det är så jobbigt!!? Jag ska nämligen köpa skoskåp till hallen och hittar absolut inga vita i trä, vi har nu bestämt att köpa omålade från Ikea och måla om... hmmm. Ditt skåp blev i alla fall jättefint så det var säkert värt mödan! Såg förresten dina hjärtljusstakar, så jättefina!! Och din man har gjort dem, wow, vad duktig! Ha en skön fredag! Kicki

Pysselprinsessan sa...

Hej hej! Jag brukar kika in här ibland... Hoppas du har det bra!
Kramar

Anonym sa...

Tittar in hos dig då och då och kan bara längta tills du har tid, lust och så för nya inlägg.
Jag är själv dålig på inredning men tittar gärna på andra.¨¨

/ml

Inspirera Mera sa...

Vad fint det blev i vitt.
Kram Sandra

Annelie sa...

Vad bra det blev! Allt gör sig så mycket bättre i vitt!

Karin sa...

Det blev ju bra tillslut iallafall. Gott nytt år!

Karina sa...

Mycket jobb men såå fin den blev! Ha de gott

Blogg by Maliin Stoor sa...

Phu!

Men fint blev det!!



Maliin

maria sa...

Hejsan.

Hamnade på din blogg då jag letade lite info agående ädel vitrin skåpen.

vi ska göra om vårt kök men vi vill inte ha de glas som hör till. undrar då om du vet om det är samma typ av luckor ni har som finns nu och om glasmästaren bytte hela glaset?Hur isf?det ser typ omöjligt ut att byta glas när man tittar på luckan.
mejla mig gärna om du har möjlighet att svara:)

Jätte fint hem ni har & fin blogg!!

///Maria

maria_klint5@hotmail.com

Vita loppans möbelrenovering sa...

Hej. Vad duktig du är, superfint. Jag har målat rätt många antikbetsade möbler nu (Jag "jobbar" med det) och det blir så fint. Men använder man grundfärg så behöver man inte slipa, jag gör aldrig det, hatar verkligen att slipa:-D jag köper Ikea möbler, loppismöbler osv osv och sprutlackar vitt. Kolla gärna in. Tack för en härlig blogg.

Kram Linda