måndag 7 juli 2008

Sommar och sol...

Har varit några toppendagar, då vi har solat på stranden.
Men när det började blåsa lite tog jag på mig målar tröjan och gav mig in i sovrummet, taggad som tusan...
Efter två kvällar var jag mäkta leds och inte så värst taggad och undrade hur jag någonsin kunde dra igång ett sådant projekt helt själv.
Om de då helst bara hade varit att måla väggarna, men det är ju väggar, tak och golvlister, fönsterbräda, garderobsdörrar, runt fönster...osv.
Nåja, tog mig en paus från målandet igår och åkte till ikea för att köpa nya sängbord. Hade ju på förhand bestämt mig för hemnes sängbord.
Men nu hade det ju kommit en nyhet på Ikea och den såg ut så här...


Och jag blev allt lite osäker.

Tycker nog att de översta är finare, men det är ju lite mer praktiskt att ha ett sängbord som slukar några fler tidningar...

Svårt...Vad tycker ni?

Snart är i allafall sovrummet klart, och ni kommer att få se bilder därifrån. Hmm, snart och snart...kanske nästa vecka om jag är snabb :)

Barnen trivs i solen.






Ha de toppen i solen.

9 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Du har det precis lika trevligt som mig så ser jag. Har målat allt i tvättstugan. Tak, lister, fönster, skåp o dörrar. Nu är det i alla fall klart. Gillar båda sängborden. Det beror ju på hur det ser ut för övrigt i rummet.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

MiaMaria sa...

Sol...här har vi regn....

Så då stadas det och bakas bullar.

Svårt att välja vilket sängbord som är bäst...båda är ju snygga.

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Krusidull sa...

Oj va svårt, har alltid gillat de översta och hade oxå tänkt köpa det till sonens rum då han sängen.
Men nu blev det svårt.
HUr ser sängen ut? kan inte dn vägleda dig?
Kram
Krusidull

Sandra / Vit design sa...

De där sängborden är så fina! Kram Sandra

Emma sa...

Spännande projekt med sovrummet=) Känner igen det där när man efter ett tag undrar vad man gett sej in i!?;)Kommer nog bli kanon bra!!! Jag gillar båda sängborden men om jag skulle välja så skulle det bli det nedersta! Ha det bra, kram emsan

svartataket sa...

Ja dom var fina båda två! Så det beror på hur mycket du vill damma :)
Damma mycket= den översta
Damma lite = den undra
haha
Ska bli spännande att sse resultatet sen då :)

KRAM O önskar dig en fortsatt skön vecka.

Anonym sa...

Det är väl märkligt med Ikea; man åker dit och tror att man vet exakt vad man ska ha, och så står man där helt förvirrad för att de har så mycket bra grejor... Nåväl, jag röstar på din ursprungliga idé.

Malin sa...

Hej!
Kul att du tittadein till min blogg!
Jag tycker det första sängbordet är finast, men håller med om att det andra är mer praktiskt =) ur dammsynpunkt också.
Ha en skön kväll!
Kram Malin

Sara sa...

Hmm, svårt med sängborden, förstår ditt dilemma. Men min spontana känsla säger det första:)