onsdag 18 juni 2008

Ikea tripp och Utmanad...

Idag har vi varit en sväng till Ikea, fick bytt ut de vita korgarna som jag köpte till bänken men som var för höga. Nu blev det inte vita, men det går nog lika bra.


Köpte även två nya lyktor till min utomhus bänk.






Och så har jag blivit utmanad av http://tjohalia.blogg.se/, att svara på fem frågor om mig själv.

Utmaning-fem frågor

1. Vad gjorde du för tio år sedan?

Då bodde och jobbade jag i USA. Där jag för övrig firade min 20 års dag...och ni som är snabb på huvudräkning kan ju ganska snabbt räkna ut vad jag fyller i år... Japp helt rätt, runt 25 :)

2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag?

Städa, Äta, Se på tv ( japp fotboll),Läsa, Sova.

3. Godis jag gillar?

Oj, jag älskar ju godis, men vad tusan gillar jag bäst. De skulle nog vara choklad då, och persikor från Haribo...

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljadär?

Jag skulle dela med mig. Resa med hela hela familjen. Bygga nytt hus på en underbar tomt. Och så tror jag bestämt att maken skulle få sig en bil :)

Efter att barnen har fått sig en slant på banken som räcker och blir över förstås :)

5. Städer jag bott i?

Här hemma i Norrbotten, och så New York...Inte alls särskilt stora kontraster *skrattar*. Ungefär samma shoppingutbud och storlek :)

Nu får vem som helst som är villig anta utmaningen- fem frågor.

Ha en toppen härlig midsommar.

9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Kul läsning och fina bilder!!! Det var länge sen jag var på Ikea....låter mysigt!

Ha nu en underbar midsommar! Kramar!

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få veta lite mer om dig. Va fint du har gjort vid din utomhusbänk.

Kram Ullis

Tjohalia sa...

Vad roligt att du antog utmaningen!

MiaMaria sa...

VAckert du har pyntat på båda bänkarna!!!!!

Glad Midsommar!
MiaMaria

Södralycke sa...

Kul att läsa lite om dig! Jag har precis också gjort den utmaningen :)

Hoppas du får en skön midsommarhelg! Kram Johanna

svartataket sa...

vilken härlig bild!! Jättefin!

Ha en fortsatt skön midsommar!
kRAM

Pysselprinsessan sa...

Det blev ju superfint med mörka korgar oxå! Jag gillar cirkeln runt utebänken! Den idén ska jag komma ihåg!

Å förresten så har jag något till dig på min blogg! :)

Kramar

jenny78 sa...

Jättesnyggt på bänk, både ute och inne! Och du, precis som du fyller jag också typ 25 i år fast jag blev 20 för 10 år sen. Konstigt det där... =) Kram Jenny

Linda -Galleri Palla sa...

Ahh vad skojigt att läsa! Jag har också gjort den utmaningen... Ha en fin kväll!