fredag 9 maj 2008

Blomfunderingar och semester bilder.

Våran storkille har kommit hem från en veckas solsemster med mormor och morfar *saknat som tusan*. Men nu är han hemma och är så nöjd med sin tripp. Sol, bad, utflykter och goda drinkar. Här med sin kusin i solen.

Och på äventyr :)



Och här i norr börjar det bli grönt lite här och var och penseer planteras för fullt. Nu kan man så smått börja fundera på allt man skulle vilja hinna med under sommaren. Tänk att få vara ledig hela hela hela långa sommaren och bara njuta av ledighet och familj. Underbart!
Sommaren 2006 såg mina blomlådor ut så här...

Men i år ska jag prova på pelargoner (tror jag).

Ha en toppenhelg!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir säkert jättebra, för du verkar ju ha gröna fingrar...trevlig helg på dig

www.gottablandat.wordpress.com sa...

vad mysigt han har haft det er kille :-) blir nog finfint med pelargoner i ladorna! trevlig helg!

Pysselprinsessan sa...

Pelargoner blir säkert jättebra! Ha en trevlig helg!!
Kramar

Nettan sa...

Oj, jag förstår att du saknat han! Saknar oxå min dotter ( sover över hos en kompis) fast hon bara är 2 km bort ..*fniss*
Ha det skönt i värmen..
Kram Nettan

hatte och matte sa...

Vackert hem! Vår soffa liknar den du har! Den finns dock inte med på bild än, jag har nyligen börjat blogga. =)
Pelargonen är en underbar blomma, så den rekommenderar jag, Mårbacka är favoriten, den är lättskött och går att övervintra i ett kallt utrymme! Som sagt var jättefint hem!

MiaMaria sa...

Så vacker i blomlådan...och så gott att sonen kommit hem. Ser ut att ha haft det så lyxigt!

Må så gott denna söndag!
MiaMaria

Gårdsromantik sa...

Men vilken härlig resa lillkillen fick!
Pelargoner är verkligen favoritblommor.

Hälsningar Maud

Piffa och Puffa sa...

Vacker blomlåda mot det vita huset. Blir så inspirerad till att börja plantera här hemma.
Kram Anette

Emma sa...

Visst är det härligt med sommar och bommor, kommer bli superfint me pelargoner tror jag!?=)Hoppas helgen varit bra!??Kramar emmsan

Fröken Fräken sa...

Jag vet ännu inte när jag kommer att vara ledig i sommar men jag längtar redan!! Hoppas också på mycket växtlighet i mina blomlådor och -krukor.

svartataket sa...

Åh vad härliga bilder!! Vad kul för honom at göra en egen tripp :)) Man behöver sådant!!

Hoppas veckan blir bra!

Mjuka sa...

Så härligt med dina blommor. Gör sig så fint mot husväggen.
kramar Malin

Svenska inredningsbloggar sa...

Åh pelargoner i blomlådorna kan inte annat än bli fint!

Ha en bra tisdag
Kram Gunilla

Titti underkalas-eken sa...

Hej! Guuuud vad inspirerad man blir av din blogg! Jag bara måste få länka till dej från min blogg! Snälla? Och så måste jag fråga hur din man har gjort spröjsen till fönster och vitrinluckor i köket? Sågar han kryssen halvt i halvt och spikar eller? Ha en fin dag!! /Kram

Sara sa...

får jag föreslå mårbackapelargoner? De är så vackra!

Vitt Hemma sa...

Å så härligt det ser ut med barnen vid poolen! Längtar efter semester...

Kram

Anonym sa...

härliga soliga bilder....längter efter soool!!!!!!!!!!!!!!
kramis

Anonym sa...

Det blir säkert toppen med pelargoner i blomlådorna. Ha en skön dag! Kram

Anonym sa...

Ahh vara ledig hela sommaren med dubbel lön hade varit perfekt :)
Då hade man fått gjort MASSOR !!

Ullis/Leva på landet sa...

Förstår att du saknat din son. Jag tycker det är tomt bara barnen är borta en natt. Det blir säkert toppen med pelargoner.

Kram Ullis

Anonym sa...

Hej! Det fanns tyvärr ingen tid hos din privata hairdresser [stavas det så eller heter det så?]
Men om du vill kan hon ju komma hem till dej någon kväll när du har tid under veckan ;-)

Anonym sa...

Vilka härliga semesterbilder! De får mig vilja åka utomlands nu på studs!

Min blogg är förresten värd 28 323 kronor. Kolla gärna in hos mig och kolla och berätta vad din blogg är värd.